امتیاز ما

آیا علاقه مند به سفر به باکو هستید؟ آیا علاقه مند هستید با مکان های دیدنی و جاذبه های باکو آشنا شوید؟ اگر با جاذبه های دیدنی باکو آشنا شوید، علاقه مند به سفر به این شهر زیبا در آذربایجان خواهید شد. پس با ما همراه باشید تا ابتدا به همراه هم، سفری مجازی به این شهر داشته باشیم. بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید.

موقعیت مکانی باکو

باکو، شهری بندری واقع در کشور آذربایجان و در ساحل غربی دریاچه ی خزر است که در شبه جزیره ی آب شوران قرار گرفته است. این شهر که از مناطق مهم نفت خیز می باشد، به دلیل دارا بودن پارک های ساحلی بسیار و برگزاری انواع برنامه های فرهنگی و هنری مثل موسیقی، اپرا و نمایش نیز دارای اهمیت است.

موقعیت مکانی باکو

جاذبه های تاریخی باکو

بافت قدیمی شهر باکو که ایچری شهر و ارگ باکو نیز نامیده می شود، از جاذبه های باکو است. این بافت تاریخی به تدریج در فاصله ی قرون یازدهم تا نوزدهم میلادی ساخته شده است. این شهر نشانه های تمدن های گوناگون اعم از ساسانی، زرتشتی، شیروانی، عثمانی، روسی و عربی را در خود جای داده است. همچنین برج مایدن نیز در این محدوده قرار دارد.

برج مایدن یک بنای مخروطی شکل، از جاذبه های گردشگری باکو است که دارای ارتفاع بیست و نه متری می باشد. نام آذری آن قیز قلعسی به معنای قلعه ی دختر است. در مورد تاریخ ساخت این بنا نظر دقیقی وجود ندارد اما در نمای ساختمان می توان نشانه های معماری قرن دوازدهم میلادی را تشخیص داد. از فراز این برج، می توان محله های قدیمی باکو را کاملاً از نظر گذراند. این قلعه ضمن اینکه یکی از جاذبه های دیدنی باکو است، بهترین نمونه برای معرفی معماری آذربایجان شناخته می شود.

قصر شیروان شاه، از دیگر جاذبه های باکو است. این قصر زیبا از سنگ و ماسه و در قرن پانزدهم به عنوان محل استقرار یکی از حاکمان آذربایجان ساخته شده است.

جاذبه های تاریخی باکو

موزه های باکو

موزه ها از دیگر جاذبه های باکو هستند. یکی از پربازدیدترین موزه های باکو، موزه ی فرش است که نام آن در گذشته موزه ی لنین بوده است. اما در حال حاضر نشان دهنده ی تاریخچه ی پربار فرش در آذربایجان است. تعداد قالیچه های این موزه بسیار زیاد است و بالغ بر هزار قالیچه ی آذری کمیاب دست‌باف در آن نگهداری می شود. لیدرهایی در این موزه هستند که می توانند درباره ی سمبل ها و نمادهای به کار رفته در این فرش ها و همچنین تاریخچه ی آن ها توضیح دهند.  خرید بلیط هواپیما تهران باکو

موزه ی هنر دولتی که آثار نقاشی و مجسمه سازی و دیگر آثار هنری قرن نوزده روسیه و آذربایجان را در خود جای داده است، از دیگر جاذبه های گردشگری باکو است. اشیای این موزه در دو عمارت با شکوه برای بازدیدکنندگان به نمایش گذاشته شده اند.

موزه های باکو از جاذبه های باکو

جاذبه های مدرن باکو

مسجد امام حسین یک مسجد تازه ساخته شده است که با جذابیت معماری متعلق به شمال آفریقا بوده و با بهره گیری از هنر مدرن کشور آذربایجان یکی از جاذبه های باکو شده است. مساجد و کلیساهای دیگری نیز با معماری یا نقاشی های داخلی، جزء جاذبه های گردشگری باکو هستند.

برج های موسوم به شعله شامل سه آسمان خراش از مهم ترین جاذبه های باکو و از نماد های این شهر به شمار می روند و در مرکز شهر باکو قرار گرفته اند. دلیل طراحی برج های شعله به این شکل و نام، این است که آذربایجان به سرزمین باد و آتش مشهور است و به این ترتیب این برج ها تداعی کننده ی نماد این کشور هستند. یکی از این برج ها استفاده ی مسکونی و برج دیگر استفاده ی تجاری دارد و دیگری به عنوان هتل مورد استفاده قرار می گیرد.

برج تلویزیونی باکو، با ۳۱۰ متر ارتفاع یک برج بتنی ارتباطی است که از تمام مناطق شهر قابل رؤیت است. این برج علاوه بر کاربرد مخابراتی، دارای رستوران گردان و بخش های دیگری نیز هست. این برج نیز زیبایی خاص خود را دارد و در کنار برج های شعله ی باکو از مرتفع ترین بناهای آذربایجان است. مجله گردشگری دور و نزدیک