سفر به اسپانیا
امتیاز ما

برخی تصور می‌کنند همه چیز را درباره‌ی اسپانیا می‌دانند. اما این کشور بسیار متنوع و پیچیده است و شاید با آنچه شما می‌دانید بسیار متفاوت باشد. این مطلب به شما کمک می‌کند قبل از سفر به اسپانیا با حقایق این کشور آشنا شوید. با مجله دور و نزدیک همراه باشید.

مردم اسپانیا دیر غذا می‌خورند

سفر به اسپانیا

قبل از سفر به اسپانیا باید بدانید که مردم این کشور به دیر غذا خوردن عادت دارند. آن‌ها حدود ساعت ۲ بعد از ظهر ناهار و حدود ساعت ۹ یا ۱۰ شب شام می‌خورند. شما باید زمان غذا خوردن خود را با مردم این کشور تنظیم کنید زیرا بیشتر رستوران‌ها بعد از ساعت ۸ شب غذا سرو می‌کنند. البته نیازی به نگرانی نیست. «تاپاس»، نوعی غذای اسپانیایی است که در همه‌ی ساعات روز یافت می‌شود بنابراین گرسنه نمی‌مانید.

بیشتر مردم در زمان خواب نیمروزی نمی‌ خوابند

سفر به اسپانیا

«سیِستا» یا همان خواب نیمروزی همیشه بخشی از فرهنگ اسپانیایی بوده است و خیلی از کشورها به این فرهنگ غبطه می‌خورند. اما حقیقت کمی با آنچه مردم فکر می‌کنند متفاوت است. بیشتر مغازه‌ها و کسب و کارها بین ساعات ۲ تا ۴ بعد از ظهر تعطیل هستند اما این به معنای این نیست که مردم هم می‌خوابند. اکثر اوقات مردم فقط به خانه می‌روند، ناهار می‌خورند و با خانواده‌ی خود وقت می‌گذارند و ممکن است کودکان و افراد مسن فقط به خواب بروند. مغاره‌ها بعد از این تا ساعت ۸ یا ۹ شب باز هستند پس مردم می توانند ساعات بیشتری هم کار کنند.

همه چیز سر وقت شروع نمی‌ شود

سفر به اسپانیا

کارهای اداری و رسمی سر وقت آغاز می‌شوند اما اگر قصد دارید با گروهی از دوستانتان قرار بگذارید یا به میهمانی بروید، از اینکه نفر اول به سر قرار می‌رسید تعجب نکنید. ممکن است مجبور شوید منتظر شروع میهمانی هم بمانید. پس حوصله به خرج دهید و عصبی نشوید.