امتیاز ما

شهر کلن یکی از شهرهای معروف آلمان است که به دلیل جاذبه های فرهنگی به شهر فرهنگ ها معروف شده است. این شهر یکی از قدیمی ترین شهرهای آلمان با قدمت ۲۰۰۰ ساله می باشد و چهارمین شهر بزرگ آلمان است که در ایالت نوردراین وستفالن قرار دارد. این شهر همه ساله شاهد رویدادهای فرهنگی و هنری زیادی می باشد، یکی از مشهورترین این رویدادها کارناوال مشهور کلن است که شهرت جهانی زیادی دارد. این شهر دارای تعداد زیادی موزه و مراکز فرهنگی است، جمعیت این شهر در حدود یک میلیون و دویست هزار نفر می باشد. همچنین این شهر به عنوان یکی از شهرهای دانشجویی برتر اروپا شناخته می شود، تعداد زیادی از دانشجویان از سراسر جهان در دانشگاه های این شهر تحصیل می کنند. عبور رودخانه راین از وسط این شهر جلوه خاصی به زیبایی این شهر افزوده است. بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید.

جاذبه های دیدنی کلن

 در ادامه به معرفی برخی از جاذبه های دیدنی کلن می پردازیم.

جاذبه های دیدنی کلن

  1. موزه لودویگ | Museum Ludwig
  2. سالن شهر کلن | City Hall
  3. کلیسای سنت مارتین | St Martins Church
  4. پل هوهنزولرن | Hohenzollern
  5. باغ گل و گیاه | Botanical Garden
  6. تله کابین کلن | Colognes Telecabin
  7. خانه ۴۷۱۱ | ۴۷۱۱ house2

موزه لودویگ | Museum Ludwig

یکی از معروفترین موزه های آلمان موزه لودویگ است. این موزه در سال ۱۹۷۶ و برای نگهداری از ۳۵۰ مورد از آثار هنری مربوط به پیتر لودویگ ساخته شده بود. به مرور زمان آثار هنری دیگری نیز به این مجموعه اضافه شد، و امروز تعداد زیادی از آثار هنری در حوزه های پاپ، انتزاعی و سورئالیستی در این موزه نگهداری می شود. موزه لودویگ بزرگترین مجموعه آثار پیکاسو را نیز در خود جای داده است.

 سالن شهر کلن | City Hall

یکی از قدیمی ترین ساختمان های شهر کلن ساختمان سالن کلن است. این ساختمان دارای نمایی است که با صدها مجسلمه زیبا تزئین شده است. قدمت این ساختمان به ۶۰۰ سال می رسد، البته در این سالها مخصوصا در زمان جنگ جهانی دوم به سختی آسیب دید ولی بعد از جنگ با حفظ معماری قدیمی از نو بازسازی شد.

کلیسای سنت مارتین | St Martins Church

کلیسای سنت مارتین با ارتفاع ۱۵۷ متر سومین کلیسای بلند جهان است، و از مهمترین جاذبه های دیدنی کلن به شمار می رود. این کلیسا  در قرن ۱۳ ساخته شده است، و یکی از شاهکارهای معماری گوتیک می باشد، و در زمان خود یعنی قرون وسطی از باشکوه ترین بناهای جهان محسوب می شده است.

کلیسای سنت مارتین

پل هوهنزولرن | Hohenzollern

از روی رودخانه کلن هفت پل می گذرد، اما معروف ترین پل این شهر پل هوهنزولرن می باشد که در کنار کلیسای سنت مارتین است، و به همین دلیل یک منظره دیدنی برای پل ایجاد کرده است. این پل در سال ۱۹۱۱ به بهره برداری رسید، و امروزه یکی از مکان های پرتردد هم به خاطر منظره زیبا و هم به خاطر وجود یک ایستگاه قطار در حوالی پل می باشد.

باغ گل و گیاه | Botanical Garden

باغ گل و گیاه محیطی سرسبز و پر از گل و گیاه است. این باغ از سال ۱۹۲۰ به یک باغ گیاه‌شناسی تبدیل شده است. در داخل این باغ بیش از ۱۰۰۰۰ نوع گل و گیاه وجود دارد.

تله کابین کلن | Cologne s Telecabin 

تله کابین کلن یکی از بزرگترین تله کابین هایی است که از روی رودخانه می گذرد. شما با سوار شدن در این تله کابین می توانید نمای بسیار زیبایی از شهر و رود راین را شاهد باشید. این تله کابین دو ساحل رود راین را به همدیگر وصل می کند. تله کابین کلن از زمان ساخت آن در سال ۱۹۵۷ تاکنون بیش از ۱۴ میلیون نفر را بدون هیچ حادثه ای منتقل کرده است.

خانه ۴۷۱۱ | Colognes Tower

یکی دیگر از جاذبه های دیدنی کلن خانه ۴۷۱۱ است. اگر به دنبال محل تولد ادکلن هستید باید به  خانه ۴۷۱۱ شهر کلن بروید، این مکان محل به وجود آمدن بسیاری از برندهای معروف ادکلن جهان است. کاربرد اصلی ساختمان فروش و عرضه عطر و ادکلن است. ریشه و اصل کلمه ادکلن نیز از همین شهر گرفته شده است کلمه ادکلن به آلمانی به معنای آب کلن است. در این ساختمان یک بخش کوچک نیز وجود دارد که شما می توانید در آن شاهد تاریخچه ای از عطر ها و ادکلن هایی که در این مکان عرضه شده است باشید. مجله گردشگری دور و نزدیک