میوس | مقاصد گردشگری بلژیک
امتیاز ما

ممکن است کشور کوچکی همانند بلژیک به نظر چندان مهم نیاید اما باید بگوییم که اصلا اینطور نیست. این کشور علیرغم مساحت پایین خود اماکن و مناطق توریستی بسیار زیادی دارد و یکی از تاثیرگذارترین کشورهای اروپایی در برهه‌های تاریخی مهم است. بلژیک خط مقدم اروپا در جنگ جهانی اول و دوم بوده و همچنین نقطه‌ای تاثیرگذار برای ناپلئون در نبرد «واترلو» به حساب آمده است. امروزه یکی از پربازدیدترین زیارتگاه‌های دنیا به احترام کشته شدگان جنگ جهانی در بلژیک قرار دارد. در مقابل تمام این‌ها با قدم زدن در شهرهای این کشور کوچک تصویری از قرون وسطی و خیابان‌های باریک آن زمان به ذهن شما تداعی می‌شود. خلاصه این‌که چه به تاریخ علاقه داشته باشید و چه به طبیعت در کشور بلژیک بیکار نخواهید بود. با مجله دور و نزدیک همراه باشید.

«بلفری و هال»، بروگِس

بی‌شک یکی از مهم‌ترین و خاطره‌انگیزترین مکان‌های بلژیک «بلفری و هال» است.این مکان در میدان اصلی شهر «بروگِس» قرار گرفته است. این ساختمان روزگاری به عنوان بازار اصلی شهر بوده است. بالا رفتن از پله‌های باریک و طویل این بنای تاریخی یکی از کارهایی است که تقریبا تمامی گردشگران این شهر آن را انجام می‌دهند.

کلیسای «سنت باوو»، خنت

این بنا بهترین و جذاب‌ترین ساختمان مذهبی در کشور بلژیک است. مناره‌هایی به سبک «گوتیک» و دست نوشته‌های باقی مانده از دوران امپراطوری روم این کلیسا را به سازه‌ای تاریخی و منحصربفرد بدل کرده است. بیشتر گردشگران این منطقه به شوق دیدن معماری داخلی و اثرات هنری روی دیوارهای این کلیسا به شهر «خنت» سفر می‌کنند.

نبردهای «فلاندرز»

یکی از مهم‌ترین دلایلی که گردشگران را به سوی بلژیک جلب می‌کند آثار باقی‌مانده از جنگ جهانی اول و نبردهای مشهور در این کشور است. امروزه علاوه بر اهمیت تاریخی این بازمانده‌ها، محل نبردها به زیارتگاه‌هایی برای گردشگران تبدیل شده است. یکی از این مناطق «فلاندرز» است که دو گورستان مهم «بریتانیایی»‌ها و «آلمانی»‌ها در آن قرار دارند. قیمت بلیط هواپیما

دره «میوس»

«دره میوس» در جنوب کشور بلژیک یکی از مهم‌ترین استراحتگاه‌های روستایی در این ناحیه به حساب می‌آید. اگربه این منطقه مسافرت می‌کنید فرصت سفر در رودخانه و دیدن زیبایی مناظر آن را از دست ندهید. دو شهر «نامور» و «دینانت» دروازه دسترسی به این دره سرسبز و خوش آب‌وهوا هستند.

کلیسای «سنت پترز»، «لوون»

این کلیسا در نزدیکی میدان مرکزی شهر «لوون» و بازار این شهر قرار گرفته است. معماری سبک «گوتیگ» با پنجره‌های رنگی که همچنان دست نخورده و باشکوه باقی مانده است از دلایل عمده جذب توریست در این مکان می‌باشد. علاقمندان به هنر در داخل کاخ مجموعه‌ای جذاب از آثار هنری را خواهند یافت که از دیدن آن دچار شگفتی می‌شوند.

«واترلو»

واترلو مکانی در کشور بلژیک است که ناپلئون در آن شکست بسیار سختی خورده است. امروزه این مکان به دهکده‌ای سرسبز تبدیل شده است که در آن بازمانده‌هایی از نبرد واترلو وجود دارند. در میان زمین‌های زراعی تپه‌ای مصنوعی سر بر آورده است که در آن نماد یک شیر وجود دارد. این نماد بیان‌گر خاطرات روزی است که ناپلئون و لشگریانش در این منطقه متوقف شدند.
برای کسانی که به تاریخ بلژیک و اروپا علاقه دارند «واترلو» مکانی عالی برای تفکر و تحقیق در گذشته به حساب می‌آید.

شهر قدیمی «میشیلن»

شاید مناره‌ها و یادبودهای موجود در این شهر باستانی به اندازه شهرهای دیگر بلژیک آوازه جهانی نداشته باشند، اما نماهای قرون وسطایی و سازه‌های متعلق به این دوران در «میشیلن» بی‌نظیر و تکرار نشدنی هستند. این شهر باستانی که در قلب بلژیک قرار گرفته است، خاطراتی از این کشور اروپایی در عهدی که هنوز خبری از صنعت و پیشرفت تکنولوژی نبود، بازگو می‌کند.

در این مقاله گوشه‌ای از زیبایی‌ها و شگفتی‌های کشور کوچک بلژیک را برای شما به تصویر کشیدیم. شاید در سفر بعدی خود قصد سفر به این منطقه را پیدا کنید.

برای خرید بلیط ارزان هواپیما به صفحه‌ی اصلی وبسایت «دور و نزدیک» مراجعه کنید.