امتیاز ما

کشور ایران با توجه به تنوع آب و هوایی یکی از بهترین مناطق گردشگری در دنیا می باشد. وجود آثار باستانی کهن و جاذبه های طبیعی زیاد از جمله عوامل جذب گردشگر به شهر های مختلف ایران می باشد.  شهر خرم آباد به عنوان یکی از قدیمی ترین شهر های ایران سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. علاوه بر جاذبه های تاریخی بسیار این شهر دارای طبیعتی سرسبز است. در اینجا به تعدادی محدود از جاذبه های تاریخی و طبیعی شهر خرم آباد اشاره می کنیم. بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید.

شهر خرم آباد

خرم آباد یکی از شهرهای قدیمی و تاریخی استان لرستان است و مرکز استان لرستان بوده و یکی از شهر های تاریخی ایران می باشد. بافت تاریخی و خیابان های پر از درختان تنومند از جمله خصوصیات این شهر هستند. آب و هوای دلنشین شهر خرم آباد از جمله اصلی ترین جاذبه های این شهر به خصوص در فصل بهار می باشد. رودخانه خرم آباد از جمله دلایل آب و هوای مناسب این شهر می باشد.

جاذبه های تاریخی شهر خرم آباد

شهر تاریخی خرم آباد دارای جاذبه های تاریخی و باستانی بسیاری می باشد. خرم آباد یکی از شهر های کهن ایران زمین است که قدمتی چند هزار ساله دارد. اصلی ترین جاذبه شهر خرم آباد که تقریبا در مرکز شهر قرار دارد قلعه فلک الافلاک می باشد. این قلعه تاریخی که قدمت آن به دوره ساسانیان بر می گردد یکی از آثار باستانی ثبت شده در فهرست آثار ملی ایران است. این قلعه بر روی تپه ای سنگی قرار دارد و موزه های باستان شناسی و مردم شناسی این بنا روایت جالبی از فرهنگ مردم این شهر در گذشته را ارائه می دهند. یکی دیگر از آثار تاریخی به جا مانده از دوران ساسانی پل شاپوری می باشد. این پل زیبا در جنوب شهر قرار داشته و با توجه به گذر زمان تنها چند طاق از این پل قدیمی باقی مانده است. گرداب سنگی یکی از بناهای تاریخی این شهر است که در دوران ساسانیان ساخته شده و وظیفه آن توزیع آب آشامیدنی برای مردم و زمین های کشاورزی آن ها بوده است. مناره آجری یکی از دیدنی های تاریخی خرم آباد است که در پارک شقایق این شهر واقع شده است. مناره آجری در قدیم برای دیده بانی و راهنمایی مسافران و کاروان ها مورد استفاده قرار می گرفته است.

جاذبه های طبیعی شهر خرم آباد

با توجه به عبور رودخانه خرم آباد از این شهر، خرم آباد دارای آب و هوایی دلچسب و طبیعتی زیبا می باشد. آبشار نوژیان یکی از آبشار ها و مناطق گردشگری جذاب شهر خرم آباد است که در ۴۰ کیلومتری شهر قرار دارد. اطراف این آبشار پر از گیاهان دارویی و گل های زیبا است. مجموعه توریستی مخمل کوه یکی دیگر از جاذبه های طبیعی اطراف خرم آباد است که دارای دشتی زیبا و سرسبز می باشد. دشت زیبای این کوه در فصل بهار بسیار دیدنی می شود. دریاچه کیو یکی از اماکن گردشگری و تفریحی مهم خرم آباد است که در شمال غربی این شهر قرار دارد. این دریاچه زیبا محل مناسبی برای جانوران آبزی و پرندگان مهاجر است. آبشار گریت یکی دیگر از مناطق گردشگری طبیعی خرم آباد است که دارای آب و هوایی لذت بخش و محیطی سرسبز می باشد. این آبشار در ارتفاع ۱۵ متری قرار داشته و اطراف آن پر از درختان بلوط و زالزالک می باشد. مجله گردشگری دور و نزدیک

جاذبه های طبیعی شهر خرم آباد