جاذبه ی گردشگری باکو
امتیاز ما

باکو به‌عنوان پایتخت یک کشور ترکیبی از دو فرهنگ جدید و قدیم است که در کنار دریای خزر قرار گرفته است. در اطراف این شهر زیبا، یعنی شهر توریستی باکو، دریاچه ها و کوه های فراوانی قرار گرفته است که هوایی دلچسب را ایجاد می کند. شهر باکو یکی از کهن‌ترین شهرهای شرقی است و همین‌طور منطقه‌ای نفت‌خیز می‌باشد.

زمستان‌های این شهر طوفان و بادهای شدیدی دارد و بسیاری بر این باور هستند که اسم قدیمی این شهر به دلیل همین بادهای شدید “بادکوبه” بوده است. شهر باکو از دو بخش  قدیمی و بخش نوساز تشکیل‌ شده است. شهر توریستی باکو پارک‌های ساحلی بسیار زیبا، ساحل فوق العاده و جشنواره‌ها و برنامه‌های هنری فراوانی دارد. باکو پرجمعیت ترین شهر قفقاز است. بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید.

مکان‌های دیدنی شهر باکو

جاذبه ی گردشگری باکو

  1. ایچری شهر: شهری قدیمی که جزء میراث یونسکو در شهر باکو است. که به عنوا یکی از جاذبه های دیدنی باکو شناخته شده است. برج‌ها و قصرهای ساخته‌ شده در این شهر باستانی برای قرن ۱۲ و ۱۳ می باشند. در این شهر می‌توانید صنایع‌دستی و لباس‌های سنتی آذربایجان را هم پیدا کنید. این شهر مهد جاذبه های تاریخی آذربایجان است. بلیط تهران استانبول
  2. پارک ملی آبشرون: یک زمین ۷۸۳ هکتاری محافظت‌شده که شامل جانداران مختلف و آب روان و طبیعتی بکر است.
  3. قوبوستان: از جاذبه ی گردشگری باکو گنجینه باستانی است که نشان‌دهنده‌ی دوران ماقبل تاریخ است و در جنوب شهر باکو در۶۰ کیلومتری آن قرار گرفته است و گورستان‌های باستانی زیادی در آنجا نیز دیده‌ می شود.
  4. دریای خزر: بزرگ‌ترین دریاچه جهان که آب آن شور است اما میزان شوری کمتری دارد و برای شنا کردن حساسیت‌زا نیست.
  5. چاه نفت نفتالان: این چاه منطقه‌ای جالب برای گردشگران است که می‌توانند در حمام نفت قرار گرفته و ازمزیت‌های زیاد آن که مردم منطقه  معتقد هستند برای رفع درد و عفونت مفید است استفاده کنند. این منطقه می تواند یکی از دیدنی های آذربایجان باشد که دیدن آن برای افراد بسیار تعجب آور خواهد بود.
  6. یانارداغ: معنای فارسی آن کوه سازان است که در آن می‌توانید آتش‌فشان‌های فعال را مشاهده کنید. این مکان از نظر مذهبی نیز اهمیت فراوانی دارد و الهام‌بخش آتش‌پرستی زرتشت بوده است. بلیط هواپیما تهران آنتالیا
  7. آستارا: این شهر در آذربایجان هم‌مرز با ایران است و پر از کوه و جنگل و آثار باستانی می‌باشد.
  8. موزه ملی تاریخ جمهوری آذربایجان: بزرگ‌ترین موزه‌ی کشور آذربایجان است که در شهر باکو قرار گرفته است. این موزه بخش‌های مختلفی دارد که در آن بیش از ۲ هزار نمایشگاه برپا می‌شود.
  9. معبد آتشگاه: این معبد در منطقه سوراخانی شهر باکو قرار گرفته است. این آتشگاه توسط موبدان زرتشتی محاصره‌ شده و قدمت این آثار باستانی به قرن ۱۷ و ۱۸ میلادی می‌رسد. خرید بلیط هواپیما
  10. موزه فرش: اولین موزه فرش در جهان است که اولین نمایشگاه آن در سال ۱۹۷۲ برپا شد. در این موزه کارگاه‌های آموزش فرش‌بافی برگزار می‌شود.
  11. ونیز کوچک: در بلوار باکو شهر کوچکی است که دو جزیره بزرگ و چند جزیره کوچک دارد و مساحت آن بیش از ۱۰ هزار کیلومتر مربع است و می‌توانید در آن از قایق‌سواری لذت ببرید.
  12. موزه‌ی کتاب‌های کوچک: از جاذبه ی گردشگری باکو می توان به به موزه کتاب اشاره کرد که تنها موزه کتاب‌های کوچک و مینیاتوری در جهان است.
  13. کاخ شیروان شاه : باکو پایتخت شیروان بوده است که از قدرتمندترین قلمروهای آذربایجان است. کاخ شیروان شاه مقر فرماندهی آن ها بوده و برجسته ترین سبک معماری را در شهرهای قرون وسطا دارد.

کاخ شیروان شاه در باکو

راه‌های سفر به کشور آذربایجان

  • راه زمینی: از طریق آژانس‌های معتبر و از طریق ماشین شخصی که باید گواهینامه بین‌المللی و کاپوتاژ وسیله نقلیه همراه داشته باشید.
  • راه هوایی: با هواپیمایی ایران ایر و آزال آذربایجان
  • راه دریایی: از بندر انزلی و نوشهر

( مجله گردشگری دور و نزدیک)