جشنواره های سئول
امتیاز ما

کره‌ای‌ها استعداد خاصی در جشن گرفتن دارند و استاد تلفیق سنت و مدرنیته هستند. مطمئن باشید که اصلا دلتان نمی‌خواهد که این ۷ جشنواره‌ی خاص شهر سئول را از دست بدهید. با مجله دور و نزدیک همراه باشید.

جشنواره گل «یونگ‌دونگ‌پو یوآیدو» (Yongdeungpo Yeouido)

خیلی از مردم باور دارند که ژاپن مهد زیباترین شکوفه‌های گیلاس است اما در اوایل بهار زمانی که هوا کمی گرم می‌شود خیابان «یوآسو» (Yeouiseo) در سئول به سرزمینی سفید و صورتی تبدیل می‌شود. هر ساله تعداد بسیار زیادی از سریال‌های کره‌ای، فیلم‌ها و موزیک ویدیوها در همین فضای رمانتیک فیلم‌برداری می‌شوند. به عنوان یکی از جشنواره‌هایی که در اوایل سال برگزار می‌شود مطمئن شوید که این فستیوال زیبا را از دست ندهید.

جشنواره فانوس نیلوفر (Lotus Lantern Festival)

جشنواره در سئول

کره‌ای‌ها رسم و رسوم خود را بسیار جدی می گیرند و همیشه در تلاشند که این رسم‌ها را از نسلی به نسل بعد منتقل کنند. یکی از زیباترین رسم‌های مردم کره، احترام گذاشتن به بودا در سالرور تولدش است. قسمت‌های زیادی از شهر سئول با انواع مختلفی از فانوس‌ها تزئین می‌شود و یک رژه‌ی خیلی هیجان‌انگیز از «دونگ دامون» (Dongdaemun) به سمت معبد «جوگیسا» (Jogyesa) به راه می‌افتد. بسیاری از کره‌ای‌ها این روز را به عنوان مهمترین روز سال گرامی می‌دارند.

جشنواره رز «جونگنان» (Jungnang)

چیزی رمانتیک‌تر از بازدید از جشنواره سالانه گل رز جونگنان در سئول نیست. در این جشنواره نه تنها می‌توانید از انواع مختلفی از گل رز دیدن کنید بلکه مردم کره بستری به طول ۵.۱ کیلومتر از رز درست می‌کنند. آن‌ها هم‌چنین معبدی از رز بنا می‌کنند که منظره‌ای بسیار دیدنی ایجاد می‌کند. رژه‌ی گل رز که با لباس‌های مخصوص و موسیقی همراه است هرساله جلوه‌ای ویژه به این جشنواره می‌دهد.

 

جشنواره درست و پخش کردن «کیمچی» (kimchi)

کیمچی | سئول

کیمچی برای کره‌ای‌ها مانند چای برای بریتانیایی‌ها است، جزئی جدایی‌ناپذیر از زندگی روزمره‌شان. کیمچی یک ترشی است که از سبزیجات، عمدتا کاهو که در سس تندی خوابانده شده است تهیه می‌شود. با اینکه کره‌ای‌ها در تمام طول سال کیمچی می‌خورند اما این ترشی معمولا در زمستان تهیه می شود و باقی می‌ماند تا جا بیافتد. «گیمجانگ» (gimjang) که یکی از اجزای مهم فرهنگ کره می‌باشد، به عمل درست کردن کیمچی در زمستان می‌گویند. مشاهده گیمجانگ به عنوان یک توریست بسیار جذاب است. این جشنواره در ابتدای ماه نوامبر روبروی میدان «گانگ‌هاومون» (Gwanghwamun) برگزار می‌شود. اگر در این جشنواره شرکت کنید نه تنها نحوه تهیه کیمچی را یاد می‌گیرید، بلکه می‌توانید بیش از ۲۰۰ نوع از این ترشی کره‌ای را نیز امتحان کنید.

جشنواره تفنگ‌آبی «سینچون» (Sinchon)

تابستان‌ها در کره هوا بسیار گرم و شرجی می‌شود اما مردم کره راهی یافته‌اند که با این گرمای طاقت‌فرسا کنار بیایند. هرسال در اوایل جولای هزاران کره‌ای در خیابان «یونسی» (Yonsei) دور هم جمع می شوند و با هم به آب بازی می‌پردازند. این فستیوال همچنین مسابقات مختلفی مانند سرسره‌های آبی و البته موسیقی زنده نیز به همراه دارد.

جشنواره فرهنگ «گو گو جونگو» (Go, Go Jongno)

در پاییز کره‌ای‌ها با برگزاری این جشنواره سفری به گذشته‌ می‌کنند. شهر را با رنگ‌های سبز، قرمز، آبی و زرد که رنگ‌های سنتی کره هستند تزئين می‌کنند. همراه این جشن ۲۰۰۰ ساله نمایشگاه‌های هنر، غذا و غذاهای سلطنتی، موسیقی و لباس‌های سنتی نیز برگزار می‌گردد که بازدیدکنندگان می‌توانند از آن‌ها دیدن فرمایند.

جشنواره بین‌المللی آتش‌بازی سئول

هر ساله مردم کره روبروی «۶۳ ساختمان شهر» (63 city building) در پارک «هانگانک» (Hangang Park) جمع می‌شوند تا از نمایش فوق‌العاده آتش‌بازی لذت ببرند. تمام گروه‌های معروف آتش‌بازی هرسال به سئول می‌آیند تا جزئی از این نمایش بزرگ جهانی باشند.