امتیاز ما

ارمنستان – ایروان

در این مقاله به معرفی کد ایروان و پیش شماره های تلفن ثابت و همراه این شهر خواهیم پرداخت و امیدواریم راهنمای مناسبی باشد برای هموطنانی که قصد تماس با دوستان و آشنایان خود که ساکن ایروان هستند و یا قصد سفر به این کشور را دارند، باشد. بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید.

کشور ارمنستان از همسایگان شمالی ایران می باشد که پایتخت آن شهر ایروان است . ایروان جزء بزرگترین شهرهای ارمنستان و به‌عنوان مرکز صنعتی اقتصادی و فرهنگی و اداری و از شهرهای مهم گردشگری جمهوری ارمنستان محسوب می گردد.

ایروان یکی از آرام ترین و امن ترین شهرهای جهان به شمار می رود که  دارای مناطق گردشگری , کافه و کلوپ ها , هتل ها و مراکز خرید متعددی می باشد که هر ساله گردشگران زیادی را از سراسر جهان بخصوص ایران جذب می کند. بلیط تهران استانبول

کد ایروان – ارمنستان:

کد ایروان - ارمنستان

کد ایروان – تلفن ثابت( fix) :

کد کشور ارمنستان +۳۷۴ است و هر شهر آن دارای کد مخصوص به خود است. به‌طور مثال پیش شماره تلفن یا درواقع کد ایروان ۰۱۰ می باشد که کد منطقه ای نام دارد.

بنابراین از ایران برای تماس با ایروان باید علاوه بر کد ایروان کد ارمنستان را نیز شماره گیری کنید . به این صورت که کد +۳۷۴۱۰ را به ابتدای شماره فرد مورد نظر وارد کنید . توجه کنید که عدد صفر قبل از کد یعنی ۰۱۰ حذف می‌گردد . علاوه بر این دقت کنید که علامت + هم تبدیل به دو صفر (۰۰) در ابتدای شماره می‌شود , این به توصیه اتحادیه بین‌المللی مخابرات یا آی تی یو (ITU) می باشد که برای تماس با بیشتر کشورها حتی کشورهای اروپایی مورد استفاده قرار می گیرد.

حال به‌عنوان‌ مثال اگر می خواهید با شماره ثابت ۱۲۳۴۵۶ در ایروان تماس بگیرید به‌صورت ۰۰۳۷۴۱۰۱۲۳۴۵۶ شماره گیری نمایید . دقت کنید کد ایروان وسط شماره قرار می گیرد . بلیط هواپیما تهران آنتالیا

در ایران سرویسی به نام بیستاک هم موجود است که هزینه نسبتا کمتری برای برقراری تماس خواهد داشت به این صورت که بجای دو صفر(۰۰) , کد ۰۲۰ را  ابتدای شماره بگذارید.

مشترکین ایرانسل هم می توانند برای تماس های بین المللی خود بجای کد دو صفر, ۰۶۰ را شماره گیری نمایند و تماسی با هزینه کمتر داشته باشند.

کد ایروان – موبایل( mobile) :

برای تماس با تلفن همراه بعد از شماره گیری دو صفر و کد کشور می توانید شماره موردنظر را شماره گیری نمایید. نیازی به شماره گیری کد ایروان یا همان کد منطقه ای نیست.

برای مثال می‌خواهید با شماره ۰۹۳۵۱۲۳۴۵۶۷ در ایروان یا هر یک از شهرهای کشور ارمنستان  تماس بگیرید به صورت ۰۰۳۷۴۹۳۵۱۲۳۴۵۶۷ شماره گیری نمایید.  به همین صورت برای هر نوع دیگر از اپراتور های همراه می‌توانید شماره بگیرید. بلیط هواپیما تهران مشهد

سیم کارت ارمنستان :

البته باید بدانیم که خرید سیمکارت در ارمنستان کاملاً رایگان است. در واقع هنگام خرید سیمکارت مبلغ ۱۰۰۰ درهم می‌پردازید و سیمکارت شما به همان مقدار یعنی۱۰۰۰درهم اعتبار دارد. تنها با داشتن پاسپورت می توانید به راحتی در ارمنستان صاحب سیمکارت شوید.

پیش شماره سیمکارت های شرکت های مختلف ارمنستان هم به صورت زیر است:

اپراتور بی لاین ( Bee line)با پیش شماره های : ۰۹۱ – ۰۹۶ – ۰۹۹ – ۰۴۳

اپراتور همراه یوکام ( Ucom ) : 095 –  ۰۵۵ –  ۰۴۵

و اپراتور ویواسل (VivaCell MTS )  : ۰۹۳ – ۰۹۴ – ۰۷۷ – ۰۹۸ – ۰۴۹

پس از خرید سیمکارت در همان مکان می توانید نسبت به فعالسازی اینترنت همراه خود نیز اقدام نمایید. خرید بلیط هواپیما

هزینه های تماس با کد ایروان – ارمنستان:

با توجه به آنکه کشور های دنیا برای برقراری ارتباط در ۱۶ سطح تقسیم بندی می شوند و تعرفه هر سطح متفاوت است، ارمنستان در رده های وسط قرار دارد و هزینه هر دقیقه مکالمه با کشور ارمنستان حدوداً ۱۰۰۷ تومان است .

برای شماره گیری با موبایل از اپراتور ایرانسل با گرفتن پیش شماره (۰۰)  به تلفن همراه دقیقه ای ۱۰۵۰ تومان و به تلفن ثابت دقیقه ای ۷۵۰ تومان و با گرفتن پیش شماره (۰۲۰ ) به تلفن همراه ۹۵۰  تومان  و به تلفن ثابت ۶۸۰  تومان در هر دقیقه هزینه خواهید کرد و با گرفتن پیش شماره ( ۰۶۰) ویژه مشترکین سیمکارت اعتباری ایرانسل نرخ مکالمات به ارمنستان دقیقه ای ۵۴۹ تومان به تلفن همراه و ۸۴۹ تومان به تلفن ثابت می شود .

و همچنین تعرفه مکالمات بین الملل برای مشترکین  همراه اول برای تماس با اپراتورهای تلفن ثابت در کشور ارمنستان با سرویس دو صفر دقیقه ای ۷۰۰ تومان و با  سرویس ۰۲۰ دقیقه ای ۶۳۰ تومان و تماس با اپراتور های تلفن همراه با سرویس دو صفر دقیقه ای ۱۰۰۰ تومان و با سرویس ۰۲۰ دقیقه ای ۹۰۰ تومان می باشد.

دیگر اپراتورهای همراه نیز به همین صورت می باشند . علاوه بر این ها شما می توانید با خرید تل کارت های معتبر ( سرویس تلفن بین الملل ) تماس های خود را برقرار کنید . مجله گردشگری دور و نزدیک