امتیاز ما

شهر زیبای کرمانشاه از شهرهای غربی و از کهن‌ترین شهرهای ایران است. از شمال با کردستان از جنوب با ایلام و از شرق با همدان و از غرب با عراق همسایه است. همه جای این استان دارای جاذبه‌های گردشگری طبیعی، تاریخی و معنوی است. این استان در دوران باستان نام‌هایی همچون الیپی، کانبادین، قرمسین داشته است. بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید.

استان کرمانشاه

جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی و مذهبی

  • طاق‌بستان: در شمال غربی شهر زیبای کرمانشاه است که از دوره ساسانی به جای مانده است. این مجموعه شامل سنگ‌نبشته و دو طاق بزرگ و کوچک است. بر روی این طاق‌ها تاج‌گذاری خسروپرویز، تاج‌گذاری اردشیر دوم، تاج‌گذاری شاهپور دوم و سوم ثبت‌ شده است. طاق‌بستان در آثار ملی ایران ثبت‌ شده است. شاید بتوان گفت اصلی ترین مکان گردشگری کرمانشاه به حساب می آید.
  • بیستون: این اثر در کوه بیستون در شمال شرقی کرمانشاه قرار دارد. مقدس بودن این کوه و قرار گرفتن در جاده ابریشم باعث شد که پادشاهان بسیاری به این کوه توجه کنند. کتیبه و نقش برجسته داریوش که مربوط به دوره‌ی هخامنشیان است در فهرست جهانی یونسکو ثبت‌شده است. این کوه تاریخی ۲۸٫ اثر ثبت‌شده در فهرست آثار ملی دارد. بلیط تهران استانبول
  • تکیه معاون الملک: سه بخش اصلی حسینیه ،زینبیه و عباسیه دارد. این تکیه به دستور حسین‌خان الرعایا ساخته و توسط معین الملک تکمیل‌شده است و در آن کاشی‌هایی با رنگ‌های بی‌همتا به‌کار رفته است.
  • تکیه بیگلربیگی: این تیکه در محله‌ی قدیمی فیض‌آباد قرار گرفته است. آیینه‌کاری منحصربه‌فرد این تکیه را از سایر تکیه‌های کرمانشاه متمایز کرده است.
  • گور دخمه اسحاق وند: سه گور دخمه در کنار هم در جوار روستای اسحاق وند قرارگرفته است. از نظر برخی باستان شناسان این گور دخمه‌ها در زمان مادها ساخته‌شده و از قدیمی‌ترین بناهای سرزمین پارس هستند.
  • معبد آناهیتا: در کنگاور در شهر زیبای کرمانشاه قرار دارد و از بزرگ‌ترین بناهای سنگی ایران به شمار می‌آید. آناهیتا فرشته نگهبان آب است و ایرانیان برای او ارزش زیادی قائل بودند. این معبد در دوره‌ی اشکانی یا ساسانی ساخته‌ شده است.
  • طاق گرا: این اثر به طاق شیرین هم معروف است که در مسیر سر پل ذهاب و در گردنه پاتاق قرار دارد. باستان شناسان در مورد زمان دقیق این اثر تاریخی اطلاعات دقیقی نیافته‌اند اما برخی آن را به دوره‌ی ساسانی نسبت می‌دهند. بلیط هواپیما تهران آنتالیا

جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی و مذهبی شهر زیبای کرمانشاه

طبیعت‌گردی در شهر زیبای کرمانشاه

  • پارک کوهستان: بزرگ‌ترین پارک توریستی کرمانشاه که در نزدیکی طاق‌بستان در شمال شهر کرمانشاه قرار دارد. پارک کوهستان در بام کرمانشاه قرار دارد و دو آبشار مصنوعی دارد که زیبایی خاصی به این پارک بخشیده است. بلیط هواپیما تهران مشهد
  • سراب صحنه: در منطقه‌ی خوش آب‌وهوای شهر زیبای کرمانشاه قرار دارد. آبشارهای زیبا و طبیعت چشم‌نواز باعث شده که گردشگران زیادی به این منطقه سفر کنند.
  • غار قوری قلعه: این غار در دامنه رشته‌کوه شاهو در فاصله ۸۷٫ کیلومتری کرمانشاه قرار دارد. این غار دو بخش دارد که بخش اول دالان‌های بسیار جذاب و زیبا دارد و بخش دوم به دلیل وجود موانع طبیعی زیاد مخصوص کوهنوردان حرفه‌ای است. خرید بلیط هواپیما
  • غار پراو: در کوه پراو واقع است. این کوه میان کوه طاق‌بستان و کوه بیستون در شمال شرقی شهر کرمانشاه قرار دارد. دهانه این غار در ۳۰۰۰ متری بالای سطح دریا قرار دارد که بیشترین ارتفاع را در بین تمام غارهای دنیا دارد.
  • سراب نیلوفر: دریاچه‌ی کوچکی مملو از نیلوفرهای آبی در ۲۰٫ کیلومتری شمال غرب شهر زیبای کرمانشاه است.
  • تالاب هشیلان: شامل ۱۱۰٫ جزیره کوچک و بزرگ است. نام این تالاب در گویش محلی از دو بخش “هشی” و “لان” تشکیل‌شده است که به ترتیب به معنای مار و خانه است و به این دلیل است که این تالاب تعداد زیادی مار آبی و مار چلیپر دارد. مجله گردشگری دور و نزدیک