نگاهی به کوچک‌ ترین هتل دنیا
امتیاز ما

کوچک‌ترین هتل دنیا جایی است که فقط ظرفیت اسکان دو نفر را دارد!  همیشه مکان‌های غیرمعمولی در دنیا پیدا می‌شوند که به هتل تبدیل شده‌اند؛ مکان‌هایی مانند غارها و مدرسه‌ها. اما هیچ کدامشان به پای کوچک‌ترین هتل دنیا نمی‌رسد که عبارت از یک خودروی فولکس واگن است و در روستایی موسوم به الجایا در کشور اردن در بیابان واقع شده است. در ادامه با مجله دور و نزدیک همراه باشید.

همچنانی که شما نیز می‌توانید حدس بزنید، این هتل ظرفیت اسکان بالایی ندارد. این هتل در سال ۲۰۱۱ راه‌اندازی شده و تنها می‌تواند پذیرای دو مسافر باشد. متاسفانه این هتل هیچ گاه امکان ارتقا پیدا نمی‌کند. مهمانان این هتل می‌توانند از تماشای مناظر مربوط به صخره‌های زرق و برق‌دار، شن‌های بیابان و اگر بخت و اقبال یارتان باشد درخشش ستارگان کهکشان راه شیری در شب لذت ببرند. اگر تمایل به تحمل آب و هوای خشک نیمه گرمسیری در فصل تابستان در این هتل را دارید چاره‌ای به جز این نیست که پول بیشتری بپردازید و از مدیر هتل بخواهید تا وسایل سرمایشی را برای شما فراهم کند.

مدیر این هتل محمد الملاحم، که به کنیه ابوعلی نیز او را می‌شناسند، به سی‌ان‌ان گفته است: «هدفم از این کار شروع طرحی بود که بتواند وضعیت گردشگری روستای ما را تغییر بدهد چون روستای ما واقعا از مناظر طبیعی زیبایی برخوردار است.»

نگاهی به کوچک‌ ترین هتل دنیا

روستای «الجایا» منطقه‌ای نیمه بیابانی است و بیشتر جمعیت آن جا برای آغاز زندگی نوین امروزی به شهرها مهاجرت کرده‌اند. محمد الملاحم تاکنون توانسته است با راه‌اندازی این هتل نوعی جاذبه گردشگری در روستای خود ایجاد کند و گردشگران بسیاری را به آن منطقه جذب کند.

نگاهی به کوچک‌ ترین هتل دنیا

این فولکس واگن تنها بخشی از یک هتل است چون هتل مورد نظر لابی هم دارد. در نزدیکی هتل غاری وجود دارد که الملاحم آن را بالدوین گروتو نامیده است که در حقیقت لابی هتل محسوب می‌شود و او در آن جا با چای و قهوه و اسنک از مسافران خود پذیرایی می‌کند. همچنین یک کیوسک کوچک راه‌اندازی کرده که محل فروش سوغاتی و دیگر ملزومات سفر است. مسافران می‌توانند با پرداخت ۴۰ دینار اردن که تقریبا معادل ۵۶ دلار آمریکا است از تمامی خدمات این هتل بهره‌مند شوند.

اگر می‌خواهید به اردن سفر کنید بلیت ازران هواپیما را در وبسایت «دور و نزدیک» جست و جو کنید.