امتیاز ما

شهرستان شاهرود واقع در استان سمنان یکی از قطب‌های گردشگرى و تاریخى این استان و حتى ایران است. جاذبه‌های شهر  شاهرود به علت فرهنگ غنی و تاریخی این شهر همراه با طبیعتى بی‌نظیر و شگفت‌آور است.

ترکیبى از جنگل، رودخانه، آبشار، کویر، طبیعت و محیط‌ زیست عجیب و بسیار زیبا را برای این شهر رقم‌ زده است و سبب جذب گردشگران و مسافران از سراسر جهان به شهر شده است. در ادامه جاذبه‌های شهر شاهرود را بیشتر خواهید شناخت.   بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید.

جنگل ابر از جاذبه‌های شهر شاهرود

اولین هدف گردشگران در سفر به شاهرود، جنگل اعجاب‌انگیز، قدیمى و رؤیایی به نام جنگل ابر است. ابرهای غوطه‌ور در جنگل سبز و بکر، جنگل ابر را تبدیل به بهشتى زمینى در شاهرود کرده است. جنگل ابر یکى از قدیمی‌ترین جنگل‌های ایران با سن حدود ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار سال می‌باشد. این طبیعت کم‌نظیر و موجودات نادر و زیباى آن از جاذبه‌های شهر شاهرود محسوب می‌شود که سالانه میزبان گردشگران بسیارى است.

چشمه هفت‌رنگ مُجِن

چشمه هفت‌رنگ مجن، جاذبه‌ای خارق‌العاده‌ای است که ترکیب رنگ‌های خیره‌کننده بستر این رودخانه تابلو نقاشى خدادادى را پدیده آورده است. این چشمه زیبا و بکر در ٢۵ کیلومتری شهر شاهرود واقع‌ شده است و در سفر خود به شاهرود، بازدید از این مکان را از دست ندهید.

چشمه هفت‌رنگ مُجِن

پارک ملی خارتوران

آفریقاى ایران یا پارک ملی خارتوران اکوسیستم بی‌نظیری در شهر شاهرود پدید آورده است. این پارک منحصربه‌فرد دومین مجموعه حفاظت‌شده محسوب می‌شود و کنار طیف گسترده‌ای از جانوران و گیاهان متنوع است.

پارک ملی خارتوران

دشت آفتابگردان و شقایق‌های کالپوش

یکی از دشت‌های منحصربه‌فرد این شهر دشت آفتابگردان شاهرود است. دریایی از آفتابگردان‌های خیره‌کننده، دشتى طلایى را پدید آورده است.

همچنین در فصل بهار می‌توانید شاهد دشت شقایق شاهرود باشید، دشتى منحصربه‌فرد و طبیعتى با شقایق‌های زیبا از دیگر جاذبه‌های شهر شاهرود محسوب می‌شود.

دشت آفتابگردان و شقایق‌های کالپوش

مجموعه کاروانسراهای شاه‌عباسی

یکى از امکان تاریخى و گردشگرى شاهرود، مجموعه کاروانسراهای شاه‌عباسی در ۱۱۰ کیلومتری شرق شهر شاهرود و در جاده سبزوار به شاهرود می‌باشد. بلیط هواپیما تهران مشهد

سه کاروانسرا این مجموعه از آب‌انبار، چاپارخانه، حمام، تلگراف‌خانه تشکیل می‌شوند.

مجموعه کاروانسراهای شاه‌عباسی

 کویر رضاآباد

در طبیعت منحصربه‌فرد شاهرود علاوه بر دشت و جنگل‌های سرسبز، کویر روستای رضاآباد نیز وجود دارد. تپه‌های ماسه‌ای و رسى این کویر از جاذبه‌های شهر شاهرود است. بلیط هواپیما تهران آنتالیا

 کویر رضاآباد از جاذبه‌های شهر شاهرود

روستای مُجِن

معمارى روستای مجن با سبک پلکانى خود در ۳۵ کیلومتری ‌غرب شاهرود واقع شده است و به‌عنوان ماسوله کویر ایران یکی از جاذبه‌های دیدنی شهر شاهرود محسوب می شود. بلیط تهران استانبول

روستای مُجِن

روستای قلعه بالا

روستای قلعه بالا نیز مانند روستاى مجن داراى ساختارى پلکانى است و به‌عنوان نگین سبز توران و یکی از جاذبه‌های شهر شاهرود شناخته می‌شود و داراى قنات و چنارهاى بلند و قدیمى زیباى است. خرید بلیط هواپیما

پارک آبشار

پارکى زیبا با آبشار و درختانى کهن‌سال است که مکان مناسبى براى استراحت و تفریح مسافران محسوب می‌گردد. آب‌وهوای مطبوع، فضاى لذت‌بخش و امکانات ورزشى این مکان، یکى از جاذبه‌های شهر شاهرود است.

بازار تاریخی شاهرود

یکى دیگر از جاذبه‌های شهر شاهرود، بازار تاریخى شاهرود است. این بازار متعلق به دوران قاجاریه می‌باشد و داراى معمارى و سبک تاریخى است. مجله گردشگری دور و نزدیک