خطرناک‌ ترین بزرگراه‌ های آمریکا
امتیاز ما

شاید یکی از بهترین دعاهایی که می‌شود برای هر کسی که به هر دلیلی در آمریکا است کرد این است که صبح هنگام وقتی راهی کار و زندگی می‌شود هیچ گاه گذرش به هیچ کدام از بزرگراه‌هایی که در ادامه نامشان را می‌بریم نخورد!

هیچ چیز باعث بالا رفتن فشار خون رانندگان نمی‌شود مگر این که عجله داشته باشد ولی مسیری در آن رانندگی می‌کند ترافیک باشد. چنین وضعیتی برای شما نیز آشنا است، نه؟ اصلا قصد نداریم تا شما یا هر کس دیگری را در این خصوص سرزنش کنیم چون خوب می‌دانیم که گیر‌افتادن در ترافیک چه هزینه‌هایی برای همگان دارد. اما با این همه اگر با خود فکر می‌کنید که صبح‌ها معمولا بدون هیچ دردسری به سر کار و یا هر جای دیگری می‌رسید، شاید اگر ساکن آمریکا یا مسافر این کشور باشید و این مطلب را بخوانید نظرتان تغییر کند. در ادامه با مجله دور و نزدیک همراه باشید.

خطرناک‌ترین بزرگراه‌های آمریکا

بر اساس اطلاعات به دست آمده از نرم‌افزار سامانه موقعیت‌یابی جهانی موسوم به «تله‌تراک ناومن» ۲۵ بزرگراه خطرناک در ایالات متحده آمریکا وجود دارد. خبر بد اما این است که بدترین و خطرناک‌ترین بزرگراه‌ها در دو ایالت فلوریدا و تگزاس قرار دارند.

دلتان می‌خواهد بدانید که از این ۲۵ بزرگراه خطرناک خطرناک‌ترین آنها کدام است؟ بزرگراه بین ایالتی شماره چهار در ایالت فلوریدا! این بزرگراه ۱۳۲ مایل طول دارد و شهرهای «تامپا» (Tampa)، «اورلاندو» (Orlando) و «دی‌تونا» (Daytona) را به هم متصل می‌کند اما در فاصله سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ میلادی این بزرگراه ۱۶۵ قربانی جاده‌ای گرفته است. بررسی‌های نشان می‌دهد بیشتر قربانیان بزرگراه بین ایالتی شماره چهار در ایالت فلوریدا افرادی بوده‌اند که یا با خودرو برخورد مستقیم داشته‌اند و یا در اثر واژگونی خودرو جان خود را از دست داده‌اند.

دومین بزرگراه خطرناک بعد از بزرگراه بین ایالتی شماره چهار در ایالت فلوریدا، بزرگراه بین ایالتی شماره ۴۵ موسوم به بزرگراه «لون استار» (Lone Star) است که با ۲۸۵ مایل طول تاکنون ۲۹۰ قربانی گرفته است. این بزرگراه که در ایالت تگزاس واقع شده البته تنها بزرگراهی نیست که در این ایالت قربانی می‌گیرد بلکه بر اساس اطلاعات به دست آمده از نرم‌افزار سامانه موقعیت‌یابی جهانی «تله‌تراک ناومن» نیمی از ۱۰ بزرگراه معروف و مطرح ایالت تگزاس چنین آماری از قربانی در کارنامه خود دارند. زیباترین شهرهای آمریکا

خطرناک‌ترین بزرگراه‌های آمریکا

البته نباید از تاثیر رانندگی بر منبای رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی بر کاهش آمار تلفات جاده‌ای سوای از این که محل زندگی افراد در چه نقطه‌ای قرار گرفته است غافل شد. به همین دلیل، توصیه می‌کنیم دفعه بعد که سوار خودروی خود شدید بیشتر به محیط اطراف دقت و حواس‌تان را جمع کنید.

اگر قصد سفر به کشور‌های قاره‌ی آمریکا را دارید، می‌توانید بلیت پرواز بین المللی مورد نظر خود را از وبسایت معتبر «دور و نزدیک» خریداری کنید.