امتیاز ما

شهر کاشان یکی از زیباترین شهرهای استان اصفهان، با قدمت زیاد همواره موردتوجه خاص گردشگران قرار داشته است. هرساله تعداد زیادی بازدیدکننده از شهرهای دیگر کشور و حتی گردشگران خارجی به بازدید از این شهر زیبا که در جوار کویر لوت قرار دارد، می‌روند. شهر کاشان دارای جاذبه‌های گردشگری فراوان است. آنچه در ادامه ذکر می‌شود تنها گوشه‌ای از این زیبایی‌ها است. بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید.

جاذبه‌های گردشگری کاشان

در کاشان مکان‌های دیدنی زیادی وجود دارد. ازجمله این مکان‌ها می‌توان به باغ و حمام فین، بازار سنتی کاشان، خانه بروجردی‌ها، خانه طباطبایی‌ها، حمام میر احمد، آرامگاه شاعر بزرگ سهراب سپهری و … اشاره کرد که به معرفی چند نمونه می‌پردازیم.

حمام و باغ فین

بی‌شک یکی از زیباترین مکان‌های دیدنی کشور و شهر کاشان، باغ  فین است. این باغ که درون آن نیز حمام فین، قتلگاه صدر اعظم کبیر دوران ناصرالدین‌شاه، قرارگرفته است به دوران قبل از اسلام بازمی‌گردد که در طی یک زلزله تخریب و بعدها در زمان صفوی بازسازی‌ شده است. فضای سرسبز و آب‌وهوای بسیار مطبوع در کنار معماری زیبای این حمام و ابنیه داخل آن، این مکان را به مکان محبوبی تبدیل کرده است. حوض بزرگ این بنا که به آن حوض جوش می‌گفتند و فواره‌های زیبای اطراف آن جلوه‌ی خاصی به این بنا بخشیده است. در این بنا همچنین عمارت و ابنیه با معماری زیبا و موزه ملی کاشان نیز ارزش دیدن دارند. بلیط هواپیما تهران آنتالیا

 حمام و باغ فین شهر کاشان

بازار سنتی شهر کاشان

از دیگر مکان‌های دیدنی واقع در شهر کاشان می‌توان از بازار سنتی کاشان نام برد که درون خود نیز ابنیه تاریخی بسیاری را جای‌ داده است. ازجمله این بناها می‌توان به کاروانسرای میرپنج، غفار پور، زغالی‌ها، آب‌انبار بالا بازار، حسینیه سوراخ ریسمان، تیمچه بخشی، تیمچه سید آقا، مسجد کفشدوزها، مسجد طمقاچی ها و … اشاره کرد. در هر قسمت از این بازار یک صنف مشغول به کار هستند که هر قسمت از بازار به نام آن صنف شناخته می‌شود. از قدیمی‌ترین اصناف و مشاغل در این بازار نیز می‌توان به حرفه مسگری و قسمت بازار مسگرها اشاره کرد. این بنا نیز در زلزله تخریب و سپس در دوران قاجاریه بازسازی شد و در سال ۱۳۵۵ به ثبت آثار ملی رسید. بلیط هواپیما تهران مشهد

جاذبه‌های گردشگری روستای ابیانه

یکی از روستاهای زیبای کاشان، روستای ابیانه از توابع نطنز است. معماری خاص این روستا و مکان‌های تاریخی بسیار این روستا، آن را به یکی از روستاهای مشهور ایران تبدیل کرده است. دو زیارتگاه، دو کاروانسرای تاریخی، قلعه‌ها، آتشکده و مسجد جامع این روستا ازجمله مکان‌های تاریخی این روستا هستند.

آتشکده ابیانه

از آثار تاریخی ابیانه و کاشان آتشکده‌ای است که متعلق به مذهب زرتشتی و دوران ساسانی می‌باشد که اکنون به موزه مردم‌شناسی این روستا تبدیل‌شده است. این آتشکده نیز همانند سایر ابنیه های این روستا با معماری مخصوص ساخته‌شده است. اگرچه این بنا هم‌اکنون در اثر گذر زمان رو به تخریب قدم برداشته اما همچنان جذابیت‌های دیدنی خود را حفظ کرده است.

آتشکده ابیانه

قلعه‌های ابیانه

شهر ابیانه دارای سه قلعه‌ی پال همونه یا تخت هامان، هرده و پاله است که در دوران یاغی ها از آن‌ها استفاده می‌کردند و برای محافظت در برابر این قوم در آن کشیک می‌دادند.

جاذبه‌های گردشگری روستای نیاسر

روستای تاریخی نیاسر نیز یکی دیگر از روستاهای شهر کاشان است که به لطف وجود چشمه‌ی اسکندریه از آب‌وهوای مطبوع و مناظر زیبایی برخوردار است. باغ تالار و عمارت کوشک، حمام تاریخی و آسیاب آبی، چشمه و آبشار نیاسر، آتشکده نیاسر، چهارطاقی، غار رئیس و… از جاذبه‌های گردشگری  این روستای زیبا محسوب می‌شوند. بلیط تهران استانبول

چشمه و آبشار نیاسر

چشمه‌ی زیبای اسکندریه درون روستای نیاسر جلوه‌ی خاصی به این روستا بخشیده است. آبشار زیبای نیاسر نیز که مشهورترین جاذبه نیاسر می‌باشد نیز از این چشمه نشأت گرفته است.

چشمه و آبشار نیاسر

حمام و آسیاب آبی

از دیگر جاذبه‌های این روستا می‌توان به حمام و آسیاب تاریخی این روستا اشاره کرد. این بنای تاریخی متعلق به دوران صفویه است. در این حمام آسیاب قدیمی وجود دارد که با آبی که از آبشار پایین ریخته می‌شود، به چرخش در می‌آید. آسیاب و حمام سبک معماری یکسانی دارند.

مکان‌های دیدنی شهر قمصر کاشان

روستای قمصر ازجمله روستاهای معروف برای گلاب‌گیری می‌باشد و باغ‌های گل بسیاری در این شهر وجود دارد. اما علاوه بر آیین زیبای گلاب‌گیری، جاذبه‌های گردشگری زیادی نظیر باغ پرندگان، موزه گلاب، امامزاده پیر داوود، مسجد جامع قمصر و… نیز وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید. خرید بلیط هواپیما

موزه گلاب قمصر

موزه‌ی گلاب یکی از بناهای دوران قاجار است که آداب‌ورسوم مراسم گلاب‌گیری و وسایل انجام این آیین را از چند صدسال قبل برای عموم به نمایش می‌گذارد و فرهنگ قدیمی گلاب‌گیری این شهر را معرفی می‌کند.

امامزاده پیر داوود

این امامزاده که در شهر قمصر کاشان قرار دارد از نوادگان امام علی (ع) می‌باشد که بنای این امامزاده، بزرگ و در وسط فضای امامزاده است. داخل بنای امامزاده بسیار زیبا آینه‌کاری شده و دارای گنبد مخروطی و ۴ ایوان است که از هر ایوان به داخل حرم، دربی گشوده می‌شود.

از دیگر بناهای تاریخی شهر کاشان نیز می‌توان به آرامگاه شاعر بزرگ سهراب سپهری، زیارتگاه مشهد اردهال. حمام و شربت‌خانه و مسجد افوشته و … اشاره کرد. مجله گردشگری دور و نزدیک