مقصد آفتابی در زمستان
امتیاز ما

زمستان زمان سفر به مناطق گرمسیری است. با سرد شدن مناطق آفتابی هدف توریست‌های خواهند شد که به دنبال لذت بردن از گرمای آفتاب هستند. اگر در زمستان قصد خرید بلیط ارزان هواپیما را دارید به صفحه اصلی سایت «دور و نزدیک» مراجعه کنید.

با تمام شدن فصل طوفان و آفتابی شدن تدریجی هوای نیم کره‌ی جنوبی و مناطق استوایی، قطعا این کشور‌ها مقصد ایده‌آلی برای مشتاقان هوای گرم و ساحل‌های آفتابی خواهند بود. در ادامه با مجله دور و نزدیک همراه باشید با بررسی ۱۵ مقصد آفتابی در زمستان:

۱- «اُکلند» (Auckland)

بزرگترین شهر کشور نیوزلند که الماس درخشان این منطقه به حساب می‌آید، شهری رویایی ولی شلوغ که یکی از دلایل شهرت آن این است که محل فیلم برداری مجموعه فیلم‌های «ارباب حلفه‌ها» بوده است. گذشته  این موضوع تپه‌های سرسبز و حومه‌ی شهر دیدنی اکلند یکی از مناطق محبوب گردشگران به حساب می‌آید. همچنین تماشای راگبی در استادیوم معروف «اِدِن پارک» (Eden Park) یکی دیگر از تفریحاتی است که در سفر به نیوزلند نباید آن را از دست بدهید.

۲-  «فورته‌ونتورا» (Fuerteventura)

این کلمه به معنای «بادهای قدرتمند» است، جزیره‌ای واقع در اقیانوس اطلس که از نظر سیاسی از توابع دولت اسپانیا به حساب می‌آید. بعد از «تِنِریف» (Tenerife)، فورته‌ونتورا، دومین جزیره‌ی بزرگ مجمع‌الجزایر قناری است. دمای هوا در این جزیره در دیماه به چیزی حدود ۲۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد و همین موضوع باعث شده فورته‌ونتورا به بهشت دوستداران آفتاب تبدیل شود. ساحل زیبای «کورالِخو» (Corralejo) با خانه‌های ساحلی پرزرق و برق، مناطق حفاظت شده‌ی «پارک روستایی» (Parque Rural) از جاذبه‌های گردشگری فورته‌ونتورا می‌باشد.

۳- «کیپ تاون» (Cape Town)

کیپ‌تاون شهری است که هر زمانی که بخواهید می‌توانید آفتاب را در آن بیابید. اختلاف زمانی ۲ ساعته با گیرینویچ باعث شده که مقصد مناسبی برای گردشگران اروپایی و آسیایی غربی باشد. دمای این شهر در زمستان به سختی به زیر ۲۰ درجه خواهد رسید. مناظر بی‌نظیر کوهستانی و ساحل و شبه‌جزیره کیپ از مناطق معروف این شهر هستند.

۴- «اورلاندو» (Orlando)

گزینه‌ی بعدی در این لیست در آمریکا قرار دارد، ایالت فلوریدا جاییست که دمای هوا به ندرت به زیر ۲۰ درجه می‌رسد. اورلاندو هر سال میزبان بیش از ۵۰ میلیون گردشگر از سراسر جهان است. دیزنی‌لند اورلاندو که در ۳۴ کیلومتری جنوب شرق از مرکز شهر واقع شده در ایام کریسمس با برگزاری جشن‌های برف‌ بازی بازدیدکنندگان زیادی را شیفته‌ی خود کرده، البته لازم به ذکر است که این برف‌ها به کمک دستگاه‌های مخصوص ساخته می‌شوند و برف طبیعی نیستند.