امتیاز ما

اگر قصد سفر به مکان های زیارتی را دارید، رفتن به شهر نجف را در اولویت قرار دهید. شهری در عراق که بسیاری از بزرگان اسلام و تشیع در آن به خاک سپرده شده اند.

حال می خواهیم برای اینکه یک سفر زیارتی خوب به نجف اشرف داشته باشید، شما را راهنمایی کنیم. بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید.

آشنایی با شهر نجف اشرف

این شهر که دربردارنده بارگاه مطهر امام علی علیه السلام می باشد، به عنوان پایگاه اقتدار تشیع در عراق به شمار می رود. در نجف صنعت هایی نظیر تولید منسوجات که بسیار معروف نیز می باشند، رونق دارند. عبای نجف از کیفیت بسیار مطلوبی برخوردار می باشد؛ که آن را به سایر نقاط عراق صادر می کنند و حتی بازرگانان کشور های عربی آن را با خود به کشور های دیگر می برند.

در مورد هوای شهر نجف می توان گفت که در تابستان بسیار گرم می باشد و گاهی بادهای گرمی تا ۴۹ درجه سانتی گراد می وزد. در زمستان ها نیز سرمایی سوزناک و گزنده را می توان تجربه کرد و آب ها یخ می زنند.

زبان مردم این شهر عربی و کردی می باشد همچنین واحد پول عراق نیز دینار عراق می باشد. حدود یک ساعت و نیم با ایران اختلاف ساعت دارد. بلیط تهران نجف | بلیط نجف تهران را با قیمت مناسب خریداری کنید.

مکان های زیارتی شهر نجف

بارگاه امام علی علیه السلام

در مرکز شهر قرار دارد و دارای یک گند بزرگ طلایی رنگ و رواق های متعدد می باشد. همچنین یک صحن اصلی نیز دارد. تمام آیینه کاری های حرم در دهه چهل شمسی و به دست هنرمندان اصفهانی انجام شده است. قبر مطهر امام علی علیه السلام نیز درون صندوقی از خاتم و ضریحی نقره ای قرار گرفته است. بلیط تهران استانبول

قبرستان وادی السلام

این قبرستان در نزد شیعیان بسیار عزیز و محترم می باشد و روایات های زیادی در مورد ارج و منزلت این قبرستان وجود دارد. همچنین بزرگترین قبرستان جهان نیز به شمار می رود. بلیط هواپیما تهران آنتالیا

قبرستان وادی السلام شهر نجف

آرامگاه حضرت هود علیه السلام و حضرت صالح علیه السلام

در ورودی قبرستان وادی السلام قرار گرفته اند و یکی از اماکن زیارتی شهر نجف می باشند.

صافی صفا

این مسجد در نجف اشرف قرار دارد و گفته می شود که امام علی علیه السلام در آن به نماز ایستاده اند. همچنین قبر یکی از یاران حضرت نیز در گوشه ای  از مسجد قرار گرفته است.

از این گونه مکان های زیارتی در شهر نجف کم نیستند و می توانید مساجد مختلف شیعیان که هر کدام ارج و قرب خاصی دارند را در جای جای نجف بیابید.

حال بررسی می کنیم اگر قصد سفر به نجف را دارید چه نکاتی را لازم است مدنظر قرار دهید. بلیط هواپیما تهران مشهد

بهترین زمان برای سفر به شهر نجف اشرف

حتما در فصول معتدل سال همانند بهار و یا پاییز به این شهر سفر کنید تا گرفتار گرمای سوزان و یا سرمای سوزناک شهر نجف نشوید. همچنین حتما توصیه می کنیم به خاطر موارد امنیتی به صورت کاروان به نجف سفر کنید زیرا مشکلات جنگ و تروریسم در عراق زیاد است و اگر به صورت انفرادی سفر کنید ممکن است خطرناک باشد.

اگر هم می خواهید برای عاشورا و تاسوعای حسینی در این شهر باشید، پس از قبل اقدام به رزرو تور کنید. همچنین در نظر داشته باشید در این موقع سال قیمت تورهای نجف تا دو میلیون و چهارصد می رسد.

بهترین زمان برای سفر به شهر نجف اشرف

هزینه هتل ها و هاستل های شهر نجف

اگر در قدیم به این شهر سفر می کردید نجف را شهری بسیار کوچک و قدیمی می یافتید ولی پس از سرنگونی رژیم بعث عراق و ورود بیشتر زائران ایرانی و رونق گرفتن شهر نجف به عنوان یک شهر زائرپذیر ، هتل های خوب و باکیفیتی در این شهر احداث شد. شما نیز می توانید با رنج مختلفی ازقیمت ها ، یک هتل خوب را برای اقامت انتخاب کنید.

نکات مهم

برای اینکه یک سفر معنوی و خاطره انگیز را برای خود رقم بزنید، از تمام مساجد و جاذبه های تاریخی شهر نجف نظیر برج نمرود، قلعه نجف، مقبره ذی الکفل و قصر خورنق بازدید کنید.

حتما به خاطر داشته باشید از غذاهای سنتی و مخصوص شهر نجف نیز بچشید. غذاهایی نظیر ته چین عراقی،  بامیه، البریانی، دولما، کباب، فاضولیا، حققا و قیمه نجفی که بسیار معروف بوده و در ایام محرم و شهادت امام علی در این شهر به عنوان نذری پخته و پخش می گردد. خرید بلیط هواپیما

غذاهای شهر نجف

در این سفر زیارتی حتما بهداشت را رعایت کنید و از استفاده از حوله مشترک و سایر موارد بهداشتی به صورت مشترک خودداری کنید؛ زیرا به راحتی ممکن است از همین طریق مریض شوید. حتما در طول مسیر نیز از بطری های آب پلمپ شده استفاده کنید، زیرا آب لوله کشی نجف فقط مناسب شست و شو می باشد.

امیدواریم سفری خوب و ایمن را به یکی از شهر های مقدس تشیع، نجف اشرف تجربه کنید و با خیالی آسوده به زیارت و گردش در این شهر مشغول شوید. مجله گردشگری دور و نزدیک