خوزکار اسپانیا
امتیاز ما

کاوش در شهرهای جدید همیشه لذت‌بخش بوده است، اما وقتی این مقصدها مانند جعبه مداد رنگی و آب‌نبات راه راه هستند، لذت‌بخش‌تر خواهد بود. کشورهای سراسر جهان، از شیلی گرفته تا آفریقای جنوبی تا مستعمرات چشم‌نواز ترینیداد کوبا، بستر شهرهایی هستند که برای سرگرمی‌هایشان و یا رگه‌های هنر در سطح شهر، یک عشق فرهنگی به رنگ و یا برای مقاصد سینمایی رنگارنگ شده‌اند.

انتخاب لیستی کوتاه از میان این همه شهر رنگانگ بسیار کار سخت و دشواری است اما ما این کار را کرده‌ایم. در ادامه لیستی از زیباترین شهر‌های رنگارنگ جهان را مطالعه خواهید کرد. با مجله دور و نزدیک همراه باشید.

بورانو، ایتالیا

به راحتی می‌توانید جزیره ونیزی بورانو را در دریا پیدا کنید. خانه‌هایی که بشکل جواهر رنگ‌آمیزی شده‌اند مانند یک چراغ عمل می کنند، همانگونه که برای آن برنامه‌ریزی شده‌اند. طبق روایت‌های جزیره، ماهیگیران محلی شروع به رنگ کردن خانه‌هایشان به رنگ‌های روشن – رنگ‌های نارنجی، قرمز، زرد و بنفش-  کردند تا در هنگام ماهیگیری در مه بتوانند این رنگ‌هارا دنبال کنند و راه خانه را بیابند. اکنون این کار تبدیل به قانون شده است، اگر در جزیره زندگی می‌کنید و و می‌خواهید خانه خود را رنگ کنید باید از دولت در خواست مجوز کنید تا به خانه شما یک رنگ اختصاص دهند. شهر کاندلا ایتالیا

بوکاپ، کیپ تاون، آفریقای جنوبی

بوکاپ قبلا با نام بخش مالایی شناخته می‌شد، از آن جهت که برده‌های مجمع الجزایر مالزی را به اینجا می‌آوردند. اینجا ساختمان‌های درخشان بوکاپ در میان سازه‎های قدیمی‌تر کیپ‌تاون سر برآورده است. مسجدها و خانه‌های بوکاپ، بخش تاریخی مسلمانان، یک رنگین‌کمان خیره ‌کننده از رنگ‌‌‌‌های آبی، بنفش، زرد طلایی و سبز نئون است. در حالی که این محله یکی از قدیمی‌‌‌‌ترین بخش‌‌‌‌‌های شهر، اهالی بتازگی شروع به تغییر خانه‌های خود کرده‌اند. این رنگ‌ها بیان کننده آزادی، جشن رمضان و عید هستند، و شاید تنها بیان‌کننده وجود این رنگ‌ها در بازار اینجاست.

ویلمستاد، کوراسائو

ویلمستاد کوراسائو

رنگ‌های خیره کننده‌­­ای که در مرکز این جزیره کارائیب به چشم می­‌خورد ناشی از یک سردرد ناخوشایند است. طبق روایت­های محلی، در دهه ۱۸۰۰ فرماندار مستعمره هلندی به این نتیجه رسید که میگرنش به علت رنگ سفید ساختمان­هاست. او فرمانی صادر کرد بر این مبنی که ساختمان­های شهر باید هر رنگی بجز سفید باشند. امروز این شهر با رنگ­های زیبایش از مستعمرات تجاری هلند باقی مانده است و بعنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. (یک تصویر پس ­زمینه عالی برای عکس­های تعطیلات)

جوداپور، هند

جدپور، هند

شهر آبی هندی ، که در بخش غربی راجستان قرار دارد، یک یادآور رنگارنگ از نظام طبقاتی هندوستان است. در گذشته، برهماییان، که به غلط طبقه برتر خوانده می­‌شدند، خانه­‌هایشان را برنگ آبی درآوردند تا اموالشان با طبقه پایین متفاوت باشد. در طول زمان دیگران هم این کار را انجام دادند. حتی قلعه مهرانگار یک کت آبی رنگ بر تن کرد. بسیاری معتقدند که این رنگ بدلایل زیادی از جمله سنت محبوب شده است. ترکیب شیمیایی رنگ آبی می­ تواند دفاع خوبی برای محافظت در برابر موریانه باشد، رنگ آبی خانه­‌ها را در روزهای آفتابی خنک نگاه می­‌دارد. این رنگ سرزنده فوق‌العاده زیباست.

لابوکا، بوینس آیرس، آرژانتین

لابوکا، بوینس آیرس، آرژانتین

کامینیتو، خیابان رنگارنگ مشهور شهر در کنار رودخانه ریاسولو قرار دارد. با اینکه این منطقه غریب بنظر می‌رسد، اما تصویر زیبای آن یک توضیح منطقی دارد. خانه­‌ها از ته مانده­‌های کارخانه کشتی­‌سازی محلی ساخته شده‌­اند و با هر رنگی که در کارخانه باقی‌مانده بود رنگ شده­‌اند. امروزه، بلوک­‌های رنگارنگ این محله کارگرنشین را درخشان­‌تر کرده و آن را به یک مقصد توریستی برای بازدید­کنندگان سراسر دنیا تبدیل کرده است.

جایپور، هند

جایپور هند رنگارنگ

جایپور تنها شهر رنگی کشور نیست. ایداپور شهر سفید، ناگپور شهر نارنجی، و جایپور شهر صورتی، شهرهای رنگی هند هستند. شهر مرکزی راجستانی این کت صورتی رنگ را از قرن ۱۹ زمانی که هند مستعمره انگلستان بود بر‌ تن دارد. به افتخار دیدار ادوارد، شاهزاده ولز، رهبران محلی رنگ جایپورر را به رنگی که در سنت آنها نماد مهمان­‌نوازی بود درآوردند. از آن پس قوانینی در این زمینه وضع شد تا شهر همیشه صورتی بماند و از بازدیدکنندگان استقبال کند.

همچنین برای خرید بلیط ارزان قیمت هواپییما می‌توانید به صفحه‌ی اصلی سایت مراجعه کنید