امتیاز ما

در سفر به کشور ترکیه، بازدید از دیدنی های ازمیر می تواند دلپذیر و لذت بخش باشد. گشت و گذار در سواحل ازمیر و جستجو در میان مکانهای جذاب و دیدنی های ازمیر نیز بسیار دلپذیر است. در این مقاله می کوشیم تا شما را با بخشی از دیدنی های این شهر زیبا آشنا کنیم. بلیط هواپیما  را ارزان خریداری کنید.

آشنایی با دیدنی های ازمیر

ازمیر شهری زیبا و آرام در کشور ترکیه است. همه ساله هزاران گردشگر از سراسر جهان راهی این شهر می شوند. ازمیر را می توان در میان زیباترین شهرهای ترکیه قرار داد و سواحل ازمیر شهرت زیادی در میان گردشگران دارند. در این منطقه تفریحات و سرگرمی های آبی بسیار پر طرفدار است. همچنین هتل های این منطقه بسیار زیبا و دارای امکانات مناسبی هستند که اقامت شما را در سواحل دریای اژه دلپذیرتر خواهند کرد. در ادامۀ این مطلب می کوشیم شما را با دیدنی های ازمیر آشنا کنیم تا در سفر به این منطقه از بازدید آنان لذت ببرید. بلیط هواپیما تهران آنتالیا

شهر تاریخی آلسانجاک ازمیر

یکی از شگفتی های ازمیر که در میان بازدیدکنندگان این منطقه طرفداران بسیاری دارد، شهر تاریخی آلسانجاک است. آلسانجاک از مشهورترین جاذبه‌های گردشگری ازمیر است که محدوده ای از خلیج ازمیر تا ساحل جنوبی را در بر می گیرد. شما می توانید یک بعد از ظهر دلپذیر را با پیاده روی در ساحل این منطقه سپری نمایید و یک عصر دلپذیر را در کنار ساحل به پیاده روی و پیک نیک سپری کنید. بلیط تهران استانبول

شهر تاریخی آلسانجاک ازمیر

ساحل زیبای Kordonboyu ازمیر

یک ساحل زیبا و دلپذیر برای سپری کردن اوقاتی به ورزش و تفریحات دلپذیر ساحلی است . اگر در میان دیدنی های ازمیر مکانی برای تفریح و خوشگذرانی بخواهید، این مکان را می توانید انتخاب کنید. مراکز خرید زیبا با انواع برندهای معتبر و کالاهای با کیفیت، رستورانهای ساحلی که می توانید در آن غذاهای ترکی و انواع غذاهای دریایی را امتحان کنید و گردشگاه ها و پارک هایی که می توانید با کالسکه در اطراف آنها گردش کنید. بلیط تهران ازمیر | بلیط ازمیر تهران را با قیمت مناسب خریداری کنید.

ساحل زیبای Kordonboyu از دیدنی های ازمیر

برج ساعت ازمیر

از دیگر دیدنی های ازمیر می توان به برج ساعت قدیمی این شهر اشاره کرد. برج ساعت نماد شهر ازمیر است که در میدان کوناک قرار دارد و قدمت آن به سال ۱۹۰۰ بر می گردد. گفته می شود سازنده این برج، معماری فرانسوی بوده است که آن را از طرف امپراتوری آلمان به عثمانی ها هدیه داده است. ارتفاع برج ساعت حدود ۲۵ متر می باشد. برای بازدید از این منطقه بهترین زمان شب است، در این زمان فواره ها فضایی دلپذیر را پدید می آورند. بلیط هواپیما تهران مشهد

برج ساعت ازمیر

آسانسور مرتفع ازمیر

اگر درباره دیدنی های ازمیر تحقیق کرده باشید احتمالا از دیدن نام یک آسانسور در میان مکان های دیدنی ازمیر متعجب شده اید. در کجای دنیا می توان آسانسور را یک جاذبه گردشگری دانست؟

جالب است بدانید که این آسانسور به خصوص یک اثر تاریخی است که در گذشته برای جابه جایی مردم به مکانهای دیدنی شهر استفاده می شده است. دلیل ساخت این آسانسور، شیب شهر است که رفت و آمد را مشکل می ساخت؛ اما امروزه این آسانسور به عنوان یک مکان دیدنی و یکی از جاذبه های گردشگری ازمیر شناخته می شود. تجربه غذا خوردن در رستوران این آسانسور نیز بسیار دلپذیر است. خرید بلیط هواپیما

کاخ بزرگ چاکی راگا ازمیر

کاخ بزرگ چاکی راگا یکی دیگر از دیدنی های ازمیر است که قدمت آن به سه قرن قبل برمی گردد. معماری و رنگ این کاخ زیبا و دلپذیر است. چنانچه از این کاخ بازدید کردید، راه پله های چوبی زیبای این کاخ و باغ سبز و زیبای آن از جاذبه های این بخش ازمیر است. بر طبق اسناد قدمت این بنا به سال ۱۷۶۱ برمی گردد.

کاخ بزرگ چاکی راگا ازمیر

روستای شیرینجه (Şirince)

روستای شیرینجه یکی از دیدنی های ازمیر است. این روستا کوچه های قدیمی و ساختمانهای زیبایی دارد. این منطقه برای عکاسان و دوست داران عکس بسیار خوشایند است. خانه های این روستا سبک سنتی خانه های ترکیه را دارد و فروشندگان منطقه نیز برخورد گرم و صمیمانه ای دارند. گذراندن یکی دو روز در این روستا و دیدار با افراد محلی و خوردن غذاهای محلی بسیار لذت بخش خواهد بود.

مراکز خرید ازمیر ترکیه

از دیدنی های ازمیر مراکز خرید آن است. مشهورترین مراکز خرید ازمیر، مرکز خرید اوپتیموم، کلیپا پارک، فوروم بورنوا و آگورا می باشند که گرانترین مراکز خرید ازمیر هستند؛ اما معمولاً مسافران ترجیح می دهند که خرید خود را از مراکز خرید ارزانتر انجام دهند پس اگر به دنبال یک خرید مناسب هستید، بهتر است که از ناحیه تجاری کمرالتی خرید کنید. همچنین بازار گیزلارگاشی هان در منطقه تاریخی کمرالتی به عنوان جاذبه توریستی نیز محسوب می‌شود. در فروشگاه های الساناک برندهای بین المللی نیز وجود دارند.

تفریحات شبانه و رستوران های ازمیر ترکیه

اگر اهل تفریحات شبانه و رفتن به رستورانها و پارتی ها هستید، می توانید به الساناک، کارسیا و کوناک نیز سری بزنید. این ها مناطقی هستند که پارتی‌ها و کلوپ های شبانۀ ازمیر در آنجا وجود دارند. در روز می توانید تفریح کنید و شب ها به کلوپ سری بزنید. در این کلوپ ها آخرین آهنگهای غربی و عربی را اجرا می کنند.

امیدوارم این مقاله شما را با مکانهای دیدنی ازمیر آشنا کرده باشد. مجله گردشگری دور و نزدیک