امتیاز ما

شهر استانبول به عنوان بزرگ ترین و گردشگرپذیرترین شهر ترکیه شناخته می‌شود. استانبول به دلیل داشتن پیشینه تاریخی غنی و نیز قرار گرفتن در موقعیت جغرافیایی بی نظیر، توانایی بالایی برای جذب گردشگران دارد. علاوه بر این امنیت بالای شهر استانبول با توجه به همه تشنج ‌های منطقه، می‌تواند هر گردشگری را به سمت خود سوق دهد. بلیط هواپیما  را ارزان خریداری کنید. خرید بلیط هواپیما

آب و هوای شهر استانبول

استانبول در موقعیت جغرافیایی ممتازی واقع شده است. این شهر هم در قاره اروپا و هم در قاره آسیا است. قرار گیری در تنگه بسفر و کنار دریای مرمره، آب و هوایی ممتاز را برای این شهر به ارمغان آورده است. آب و هوای استانبول، مدیترانه‌ای است و تابستان‌ های گرم و زمستان ‌های سرد با بارندگی دارد. بنابراین بهترین زمان سفر به این شهر فصل بهار (از آوریل تا مه) و فصل پاییز (از سپتامبر تا اواسط نوامبر) است.

جاذبه‌ های تاریخی_ فرهنگی استانبول

کنستانتین، بیزانس، قسطنطنیه و استانبول تنها چند نام از نام ‌های مشهوری است که در طول تاریخ پر و فراز و نشیب منطقه به این شهر شگفت انگیز اطلاق شده است. این شهر از زمان رومیان باستان که پایتخت روم شرقی بوده است تا قرون وسطا که برخلاف اروپا که دوران تاریک تاریخ خود را پشت سر می‌ گذاشت، با نام بیزانس مرکز تمدن درخشان مسیحی در قلب سرزمین های اسلامی بود و یا پس از حمله سلطان محمد فاتح در قرن پانزدهم و تسخیر شهر و پایتخت شدن برای امپراتوری قدرتمند عثمانی، همواره مورد توجه دولت های بزرگ واقع شده است؛ به همین دلیل می ‌توان در جای جای این شهر اصیل نشانه‌ هایی از تاریخ را دید.

هیپودروم، سازه عظیمی است که در قرن دوم و سوم میلادی ساخته شده است و مجموعه ای است که در روم باستان مسابقات بزرگ ورزشی در آن انجام می‌ شده است. هر چند قسمت عظیمی از بنای هیپودروم در طول تاریخ از میان رفته  اما از آنجا که پادشاهان متأخرتر سازه‌ هایی را به این مجموعه اضافه کرده‌اند،  این مجموعه می ‌تواند به عنوان یک جاذبه گردشگری محبوب محسوب شود. بلیط تهران استانبول | بلیط استانبول تهران را آنلاین خریداری کنید.

باسیلیکا سیسترون تالار زیرزمینی شگفت انگیزی است که به دست کنستانتین کبیر ساخته شده است. این بنای عظیم که به عنوان آب انبار استفاده می‌ شده، امروزه چشم هر گردشگری را به خود معطوف می ‌کند. قلعه یدیکوله نیز از سازه‌ های باستانی شهر استانبول است. همچنین کلیساهای متعددی چون کلیسای چورا، با معماری موزاییکی بی نظیر از جاذبه‌ های گردشگری استانبول در دوران غلبه مسیحیت است.

مسجد ایاصوفیه را شاید بتوان مشهورترین بنای تاریخی شهر استانبول دانست. مسجدی که پیش از حمله عثمانی‌ های مسلمان به شهر، کلیسایی بزرگ بوده است و قدمت آن به قرن ششم میلادی باز می ‌گردد. مسجد سلطان احمد یا مسجد آبی که به خاطر تزئینات بی نظیر و الهام گیریش از مسجدالحرام زیبایی خارق العاده ای دارد، از مهمترین مناطق جذب گردشگر در استانبول به شمار می ‌رود. مسجد سلیمانیه، مسجد ایاصوفیه کوچک و مسجد رستم پاشا از دیگر مساجد زیبا و دیدنی استانبول هستند.

کاخ توپ قاپی که توسط سلطان محمد فاتح بنا شده از جمله کاخ‌ های دیدنی ترکیه و حتی جهان است که دیدن عمارت های داخلی آن به یک روز زمان نیاز دارد و کاخ دلمه باغچه نیز از بناهای متأخرتری است که با الهام از معماری اروپایی در سال ۱۸۵۴ ساخته شده است.

به فهرست جاذبه های تاریخی_ فرهنگی استانبول می توان موزه باستان شناسی استانبول، بازار بزرگ، بازار ادویه و موزه هنر های ترکی و اسلامی را نیز اضافه نمود. بلیط هواپیما تهران آنتالیا

جاذبه‌ های تاریخی و فرهنگی استانبول

جاذبه‌ های طبیعی استانبول

قرارگیری شهر استانبول در کنار دریای مرمره، امکان دیدن جزایر کوچک و متعدد حاشیه شهر که به جزایر پرنس مشهورند را برای گردشگران فراهم می‌سازد. جزایر پرنس از مجموعه جزایر نه گانه ای تشکیل شده که در دریای مرمره واقع شده‌ اند و بزرگ ترین و دیدنی ‌ترین آنها، جزیره بویوک آدا است. این جزیره که از فضای سبز گسترده و ویلاهای زیبا پوشیده شده است، فضایی آرام و سالم را برای گردشگران فراهم می کند. در این شهر هیچ وسیله نقلیه ای با سوخت فسیلی وجود ندارد، از این رو از آلودگی‌های هوایی و صوتی عاری است. دیگر جزایر این منطقه چون جزیره هیبلیدیا، جزیره بورگازآدا، کینالی آدا از دیگر جاذبه های طبیعی استانبول هستند که می توانند مقصد گردشگرانی باشند که به دنبال ساعتی آرامش در آغوش دریا هستند. بلیط هواپیما تهران مشهد

جاذبه‌ های طبیعی شهر استانبول

غذا های محلی در استانبول

غذاهای محلی ترکی از خوشمزه‌ ترین غذا ها در دنیا هستند؛ غذاهایی که از فرهنگ و سنت‌ های تغذیه ‌ای متفاوت مردم  نشأت گرفته ‌اند. اسکندر کباب و آدانا کباب (غذا هایی با گوشت گوسفند)، لوفر (غذای دریایی)، مانتی (غذای لقمه پیچ)، کونفه و باقلوا (شیرینی)، کمپیر و مزه (پیش غذا) و املت ترکی از جمله محبوب ‌ترین غذا های ترکی هستند که متناسب با ذائقه گردشگران ایرانی نیز می باشد. مجله گردشگری دور و نزدیک

غذا های محلی در استانبول