امتیاز ما

شهر سنندج یکی از زیباترین و خوش آب و هواترین شهر های ایران است. باید بگوییم دیدنی های سنندج بی شمار هستند. البته در سال های اخیر هم مردم تمایل بیش تری پیدا کردند که تعطیلات و اوقات فراغت خود را در این شهر کردنشین و با صفا سپری کنند. اگر شما هم می خواهید با اماکن دیدنی و جاذبه های سنندج بیش تر آشنا شوید، با ما همراه باشید. بلیط هواپیما  را ارزان خریداری کنید.

آشنایی با سنندج و معرفی دیدنی های سنندج

شهر سنندج مرکز استان کردستان است و یکی از بزرگ ترین شهرهای کرد نشین غرب ایران محسوب می شود. شهرت زیاد این شهر به سبب هوای معتدل آن در فصل تابستان است که مردم بسیاری را در فصل تابستان به سمت خود می کشاند. علاوه بر این سنندج و استان کردستان دارای آثار باستانی زیادی است که قدمت آن ها به دوران صفویه و قاجار برمی گردد. در ادامه سعی داریم تا دیدنی های سنندج را به اختصار معرفی کنیم. بلیط تهران استانبول

معرفی اماکن دیدنی و تفریحی سنندج

در ابتدا لیستی از جاذبه های توریستی سنندج را عنوان کرده و سپس به توصیف بیش تر تعدادی از مکان های دیدنی این شهر می پردازیم.

مجموعه تفریحی پارک آبیدر، دریاچه سد قشلاق، دریاچه زریوار، باغ سپیدار، کوه کوچسار، غار باستانی کرفتو، اورامانات، روستای پلنگان، اقامتگاه بوم‌گردی تیشک، روستای بیساران، سد گاوشان، کوه آوالان، غار صلوات آباد، تپه روسی و بسیاری اماکن دیگر که جزء دیدنی های خیره کننده سنندج به شمار می روند. این اماکن در سنندج و اطراف آن واقع شده اند.

پارک آبیدر

این پارک در غرب شهر سنندج واقع شده است و در ارتفاعات آبیدر قرار دارد. بزرگ ترین سینمای رو باز کشور نیز در این پارک ایجاد شده است و یکی از تفرجگاه های محبوب مردم کردستان و دیگر شهر های ایران است. بلیط هواپیما تهران آنتالیا

پارک آبیدر از دیدنی های سنندج

دریاچه زریوار

دریاچه زریوار در سمت غرب شهر مریوان قرار دارد و یکی از دیدنی های سنندج و بکرترین نقاط کردستان به شمار می رود. در ماه های خاصی از سال پرندگان مهاجر به دریاچه زریوار کوچ می کنند و منظره خیره کننده ای را با شکوه تمام می سازند. بلیط هواپیما تهران مشهد

دریاچه زریوار

آثار باستانی سنندج

عمارت وکیل الملک، پل قشلاق، مسجد جامع سنندج، عمارت آصف، عمارت خسرو آباد، کلیسای سنندج، حمام وکیل الملک، حمام خان، حمام شیشه، عمارت سالار سعید (موزه سنندج)، قلعه حسن آباد، خانقاه نعمت اللهی، عمارت امجد الاشرف، حمام عبدالخالق تنها تعداد کمی از مجموعه آثار باستانی سنندج و آثار تاریخی این شهر هستند.

عمارت وکیل الملک

این عمارت خانه موروثی خاندان وکیل است که تاریخچه آن به دوران زندیه می رسد. اما اکنون در خیابان کشاورزی سنندج قرار دارد. دارای ۳ عمارت مجزا و چند حمام است و یکی از آثار تاریخی منحصر به فرد و از دیدنی های سنندج است.

عمارت وکیل الملک

عمارت آصف

عمارت آصف یا خانه کردها یکی دیگر از جاذبه های دیدنی سنندج است که انسان را مات و مبهوت خودش می کند. قدمت این عمارت به دوران صفویه باز می گردد اما در دوره قاجار ترمیم و تکمیل شده است. این عمارت اکنون در خیابان امام خمینی (ره) میزبان گردشگران از سراسر ایران می باشد و یکی از مکان های دیدنی سنندج و آثار باستانی این شهر محسوب می شود.

حمام خان

حمام خان یکی از حمام های تاریخی شهر سنندج است که قدمت آن به دوران قاجار بر می گردد. این حمام در حال حاضر یکی از دیدنی های سنندج است که در شمال بازار سنتی سنندج و در خیابان انقلاب قرار دارد. معماری داخل آن و طرح و نقوش دیوارها بسیار اعجاب انگیز و در نوع خود جذاب است. خرید بلیط هواپیما

بهترین مراکز خرید شهر سنندج

اگر به سنندج سفر می کنید لذت خرید در این شهر را در بازار سنتی سنندج از دست ندهید. این بازار سرپوشیده است و سبک معماری ویژه ای دارد. این بازار در خیابان فردوسی شهر سنندج است و علاوه بر ماهیت مرکز خرید به عنوان یکی از دیدنی های سنندج نیز حساب می شود.

از دیگر مراکز خرید سنندج می توان به پاساژ مروارید در خیابان بهمن، مرکز تجاری صدف و مجتمع تجاری کردستان در بلوار پاسداران اشاره کرد.

از این که توانسته باشیم قدری ناچیز از زیبایی ها و دیدنی های سنندج را معرفی کرده باشیم بسیار خرسندیم. مجله گردشگری دور و نزدیک