جزیره آیتوتاکی اقیانوس آرام
امتیاز ما

درختان نخل بلند، دریای آبی و درخشان، ساحل شنی و روزهای گرم آفتابی چیزهایی هستند که اقیانوس آرام جنوبی و جزایر آن را به ذهن ما می‌آورند. بی‌شک تعداد زیادی از زیباترین و شگرف‌ترین جزایر دنیا در این قسمت از اقیانوس آرام آرمیده‌اند و سالیانه گردشگران زیادی در این جزایر به ورزش، تفریح و خوشگذرانی می‌پردازند.

هر یک از این جزایر ویژگی‌های خاص و تکرار نشدنی دارند که برای علاقمندان به طبیعت، ورزش‌های آبی، فرهنگ، هنر و معنویت بسیار جالب هستند. در این مقاله تعدادی از جزایر منحصربفرد این منطقه را معرفی می‌کنیم تا اگر در آینده قصد سفر به این ناحیه را داشتید بهترین برنامه‌ریزی را انجام دهید. در ادامه با مجله دور و نزدیک همراه باشید.

[برای خرید بلیط هواپیما و هتل به صفحه اصلی دور و نزدیک مراجعه کنید.]

جزیره «بورا بورا»

این جزیره که ملکه جزایر اقیانوس آرام جنوبی به شمار می‌آید با ترکیبی از رنگ فیروزه‌ای و سبز که در خود دارد چشمان هر گردشگر مشتاقی را نوازش می‌کند. نمای زیبا از دو قله «اوتمانو» و «پاهیا» که سراسر پوشیده از درختان انبوه و سبز هستند جذابیت‌های گردشگری در این جزیره را دوچندان می‌کند. تفریحات و ماجراجویی‌های بی‌انتها در «بورابورا» تنها به اقیانوس ختم نمی‌شود.

در این مکان شما حتی در خشکی هم می‌توانید به کشف و شهود و تفریح بپردازید. در ساحل این جزیره تالاب کوچکی وجود دارد که با کشتی‌های کوچک تفریحی و قایق‌ها می‌توان در آن به گشت‌وگذار پرداخت.

جزیره «آیتوتاکی»

این جزیره نیز یکی از زیباترین تالاب‌های ساحلی اقیانوس آرام جنوبی را در دل خود نهان کرده است. این جزیره به نیوزیلند بسیار نزدیک است و می‌توان گفت یکی از جواهرات ناشناخته اقیانوس آرام جنوبی به حساب می‌آید. با یک پرواز ۴۵ دقیقه‌ای می توان از نزدیک‌ترین فرودگاه بین‌المللی که در جزیره «راروتونگا» وجود دارد به «آیتوتاکی» رسید.

در انتهای خط ساحلی شمال این جزیره به صورت یک قلاب درآمده و تالاب را در آغوش خود گرفته است. یکی از تفریحاتی که در این جزیره بسیار معمول است گشت‌وگذار در زمین‌های گِلی است. همچنین می‌توان با قایق‌های سبک میان استراحتگاه‌های مختلف عبور و مرور کرد.

جزایر «مامانوکا»

آب‌های آبی و آرام، آفتاب درخشان و سواحل بی‌نظیر جزایر «مامانوکا» در «فیجی» را به یکی از پرطرفدارترین نواحی اقیانوس آرام تبدیل می‌کند. یکی از عوارض منحصر بفردی که در این جزایر می‌بینید صخره‌های مرجانی طویل است. با یک قایق سبک می‌توان از گشت و گذار میان این صخره‌های مرجان طبیعی لذتی وافر برد.

جزایر «ساموآ»

یکی از معروف ترین جزایر اقیانوس آرام جنوبی که در حد فاصل نیوزلند و هاوایی قرار گرفته است «ساموآ» نام دارد. ساموآ که از ده جزیره کوچک تشکیل شده دارای آتشفشان‌های فراوان، کوه‌های پوشیده از درختان انبوه و ساحل صخره‌ای است. ساحل صخره‌ای در جزایر اقیانوس آرام جنوبی کمتر دیده می‌شود.

نکته‌ای که «ساموآ» را میان جزایر این منطقه پرطرفدار کرده است رفتار بومیان است. این مردم محلی با گردشگران منطقه خود رفتاری بسیار گرم و صمیمی دارند. غواصی، شنا، ماهیگیری، موج‌سواری و قایق‌سواری از جمله ماجراجویی‌هایی است که در این جزیره می‌توانید به آن بپردازید.