امتیاز ما

مشهورترین دیدنی های شهر کرد

شهرکرد از شهرهای سرسبز و بسیار زیبا در چهارمحال بختیاری است که قدمتی بسیار کهن دارد. دیدنی های شهرکرد و جاذبه های طبیعی آن و همینطور چشم انداز های مسحورکننده آن سبب می شود که در الویت سفر عموم افراد قرار بگیرد. بلیط هواپیما  را ارزان خریداری کنید.

امروز قصد داریم مشهورترین دیدنی های شهرکرد را به دقت مورد بررسی قرار دهیم.

“آبشار زردلیمه” از دسته محبوب ترین دیدنی های شهرکرد محسوب می شود. این آبشار زیبا و بکر میان کوه های سر به فلک کشیده زاگرس قرار دارد. برای بازدید از این آبشار دل انگیز باید حدود ۸۴ کیلومتر مسافت را طی کنید. وجود مراتع سرسبز و همینطور آثار تاریخی و باستانی بکر اطراف این آبشار سبب شده است که از مقصدهای اصلی در سفر به شهرکرد قرار بگیرد. بلیط تهران استانبول

“پل زمان خان سلمان” دقیقاً در نزدیکی شهر سامان و در ۲۰ کیلومتری شهرکرد قرار دارد. این پل بر روی رودخانه زیبای زاینده رود قرار گرفته و به دستور یکی از روسای دوران عشایر ساخته شده است.

البته این پل دو بار مورد بازسازی قرار گرفته است اما هنوز هم بازدید از آن و قرار گرفتن در فضای دل انگیزش می تواند چشم نواز باشد.

“قلعه دزک” یکی از قلعه های بسیار زیبا در استان چهارمحال بختیاری است. این قلعه در دوران حکومت قاجار ساخته شده است و معماری شگفت انگیز آن این روزها مورد تأیید بسیاری از مستندسازان است. علامه دهخدا به مدت شش ماه در این قلعه اقامت داشته است. بلیط هواپیما تهران آنتالیا

مشهورترین دیدنی های شهرکرد

دیدنی های تاریخی شهرکرد

از دیگر دیدنی های شهرکرد می توان به “مسجد جامع” اشاره کرد. این مسجد به فرمان حاج محمدرضا خان در قرن ۱۳ هجری ساخته شده است.

مسجد دارای سه ورودی از سمت شمال، شرق و غرب است. کاشی کاری های هفت رنگ مسجد سبب ارزش بالای ان شده است.

“شیر سنگی ” از دیگر نمادهای مردمان بختیاری محسوب می شود. این شیر ها بر روی قبر بزرگان قرار داده می شدند. برای طراحی و ساخت این تندیس ها از بهترین معماران استفاده شده است.

“خانه ستوده چالشتری” از گزینه های بسیار محبوب و مشهور در شهرکرد است. در این قلعه بخشی برای حاکم نشینی طراحی شده است که بازدید از آن می تواند بسیار شگفت انگیز باشد. این بنا یادگار دوران صفوی است.

خانه ستوده چالشتری دارای موزه های آثار سنگی، موزه کار و همینطور موزه مردم شناسی است. بازدید از هر یک از دیدنی های شهرکرد می تواند بسیار زیبا و جذاب باشد. هر کدام از مکان های دیدنی شهرکرد می تواند حرفی برای زدن داشته باشد. بلیط هواپیما تهران مشهد

دیدنی های تاریخی شهرکرد

جاذبه های طبیعی شهرکرد

از دیگر دیدنی های شهرکرد می توان به “پارک ملی صیاد” اشاره کرد. این پارک در ۱۵ کیلومتری شهرکرد قرار دارد و دارای حیات وحش باور نکردنی است. مناظر بی بدیل این فضا شما را با ۵۲ نوع گیاه آشنا خواهد کرد.

“تالاب چغاخور” از تالاب های بسیار زیبا و چشم نواز در شهرکرد است. اگر می خواهید این تالاب را در وضعیتی بسیار زیبا تماشا کنید بهترین فصل برای سفر شما تابستان خواهد بود. با گشت و گذار دور تا دور این تالاب می توانید به بازدید پرندگان محلی بپردازید.

در شهرکرد بخشی به عنوان کمربند سبز بسیار مشهور است. این ناحیه از شهرکرد دور تا دور مسیر زاینده رود را شامل می شود. فضای سبز و کوهستان های زیبای ان سبب می شود تجربه ای جدید داشته باشید.

“تالاب گندمان” از آبگیرهای مشهور آقبلاغ به شمار می رود این تالاب به چغاخور بسیار نزدیک است و شما می توانید از منظره زیبای آن لذت ببرید.

دیدنی های شهرکرد را از دست ندهید. خرید بلیط هواپیما

جاذبه های طبیعی شهرکرد

آثار باستانی شهرکرد

از دیدنی های شهرکرد می توان به “قلعه سورک” اشاره کرد، این قلعه در روستای سورک قرار دارد و ساخت آن به ۹۰ سال پیش و دوران حکومت قاجار باز می گردد.

نصیرخان با معماری منحصربفرد خود این قلعه را ساخته است.

“امامزادگان حلیمه و حکیمه خاتون” از آثار ملی محسوب می شوند. این بنا در خیابان ولی عصر جنوبی شهرکرد قرار دارد. ساخت بنا به دوران قاجار باز می گردد.

“قلعه جونقان” که به قلعه سردار اسعد بختیاری نیز مشهور است از دیگر دیدنی های شهرکرد بوده و برای بازدید از آن باید حدود ۴۵ کیلومتر مسافت را طی کنید. مجله گردشگری دور و نزدیک