امتیاز ما

معرفی جاذبه های گردشگری سنندج

اگر فردی اهل سفر، گشت و گذار و ایران گردی هستید. جاذبه های گردشگری سنندج را از دست ندهید. تمام چیز هایی که می تواند یک سفر را برای شما جذاب کرده و به آگاهی شما در رابطه با تاریخ ایران عزیزمان کمک کند در سنندج یافت می شود. بلیط هواپیما  را ارزان خریداری کنید.

این موارد تعدادی از جاذبه های گردشگری سنندج می باشند که با هم آن ها را مرور می کنیم تا شما آشنایی کاملی با آن ها پیدا کرده و برای گردشگری به مقصد سنندج رهسپار شوید.

عمارت احمد زاده

این بنا در بلوار نمکی سنندج واقع شده است و از مکان های دیدنی سنندج به شمار می رود.

در این بنا که متعلق به زمان پهلوی اول می باشد، شما شاهد یک معماری برونگرا می باشید. این بنا دارای حیاطی کوچک می باشد ولی آجرکاری های بسیار زیبا و چشم نواز که در داخل و خارج عمارت به چشم می خورد از ویژگی های منحصر به فرد این بنا می باشد. بلیط تهران استانبول

عمارت احمد زاده از جاذبه های گردشگری سنندج

عمارت امجد الاشرف

این عمارت از بناهای تاریخی و مهم و یکی از جاذبه های گردشگری سنندج به حساب می آید. این بنای زیبا به دستور امان الله خان، اردلان والی وقت کردستان در دوره قاجاریه ساخته شده است. این بنا به دست استادکاران اصفهانی ساخته شده است و از بخش های تشکیل گردیده است که شامل حمام، تالار، حسینیه و حیاط می باشد. تمام حیاط آن سنگ فرش شده و از قسمت های جالب این بنا حسینیه آن می باشد که شما در آن می توانید کاشی های زیبا و چشم نواز و همچنین نقاشی های ظریف و منحصر به فرد را مشاهده نمایید.

عمارت امجد الاشرف

پل شیخ

این پل که از جاذبه های گردشگری این شهر می باشد به ثبت ملی نیز رسیده است. زمان دقیق ساخت این پل که سنندج را به بیجار و زنجان متصل می سازد، به درستی مشخص نیست؛ اما از روی نوع معماری پل می توان حدود دوره قاجار را برای آن در نظر گرفت. این پل در چند نوبت به مرمت و بازسازی رسیده است. یکی از افراد بانفوذ که در مرمت پل نقش داشت حاج شیخ شکرالله شهبازی بود که از این رو به پل شیخ معروف گردید.

عرض و پهنای این پل ۵٫۳ متر و ارتفاع آن از کف رودخانه ۶٫۷ متر می باشد. معماری این پل به این گونه ای می باشد که از ۶ دهانه ای که پل دارا است، ۴ دهانه وسط عریض تر از دو دهانه های کناری می باشند.

پل شیخ

مسجد قبا سنندج

این مسجد نیز از جاذبه های گردشگری سنندج می باشد. این مسجد دارای چهار درب برای ورود و خروج است. از ویژگی های بسیار مهم این مسجد می توان به هنر کاشی کاری در آن اشاره کرد. در تمام این مسجد کاشی کاری جزء عناصر جدایی نشدنی محسوب می گردد. حتی یک منبر که تماماً کاشی کاری شده در آن قرار گرفته است و جلوه زیبایی به مسجد می بخشد. بلیط هواپیما تهران آنتالیا

مسجد قبا سنندج

امامزاده پیر عمر

این بنا در سال ۱۰۴۶ توسط سلیمان خان اردلان ساخته شده است که از بخش های مختلف آن می توان به مسجد، مقبره و آرامگاه اشاره نمود.

سه فضای گنبد دار بخش اصلی بنا را تشکیل می دهند. هم اکنون از دو قسمت آن به عنوان زیارتگاه استفاده می شود و یک قسمت دیگر آن نیز به مسجد اختصاص داده شده است.

تمام این بنا تاریخی از گچ کاری ها، آجرکاری ها و آیینه کاری های زیبا پوشانده شده است. همچنین ارسی های زیبا و قدیمی نیز این بنا را مزین کرده اند. بلیط هواپیما تهران مشهد

امامزاده پیر عمر

خانه آصف وزیری

خانه آصف وزیری که در مرکز شهر سنندج واقع شده است و دارای مساحت ۴۵۰۰ متر می باشد از مهم ترین و قدیمی ترین جاذبه های گردشگری سنندج به شمار می رود. این بنا در زمان صفویه ساخته شد و سپس در دوره های بعدی همانند قاجاریه و پهلوی بخش های دیگری نیز ساخته و به آن الحاق گردید.

سر در ورودی بنا از آجرکاری های به شکل هشتی بهره برده است. این عمارت نیز از گچ کاری ها و آجرکاری های بی نظیر ساخته و تزئین شده است. همچنین در زیر این بنا چند سلسله قنات وجود دارد که آب آبنما و فواره حوض در حیاط اصلی را تأمین می کند.

همچنین از نکات جالب در این عمارت تبدیل آن به موزه می باشد.

این موزه که به خانه کرد مشهور است به شما گوشه ای از سبک و سیاق زندگی کرد ها، آداب و رسوم و همچنین نحوه پوشش آن ها را نشان می دهد و از جاذبه های گردشگری سنندج می باشد. خرید بلیط هواپیما

خانه آصف وزیری

تمام این موارد جاذبه های فوق العاده زیبا و در عین حال کهن شهر سنندج می باشند. تمام قصد ما بر این است تا شما را با گوشه ای از جاذبه های گردشگری سنندج آشنا نموده و از شما برای بازدید از این جاذبه های گردشگری در شهر زیبای سنندج در استان کردستان دعوت به عمل بیاوریم. مجله گردشگری دور و نزدیک