بهترین موزه های شهر فرانکفورت | جاذبه های گردشگری کشور آلمان
امتیاز ما

افراد زیادی در دنیا وجود دارند که از تماشای موزه های مختلف لذت می برند و همیشه به دنبال آن ها هستند. در این مقاله قصد داریم تابهترین موزه‌ های شهر فرانکفورت آلمان را برای شما معرفی کنیم. برای بررسی بیشتر این موضوع در ادامه با مجله دور و نزدیک همراه باشید.

فرانکفورت مانند سایر کلان‌شهرهای آلمان، ارائه‌دهنده خدمات فرهنگی گسترده‌ای است: از نمایش‌های موزیکال، اُپرا و تئاتر گرفته تا موزه‌های برجسته و باکیفیت. مناطقی که در جنوب رودخانه اصلی فرانکفورت قرار دارند، به تنهایی دارای ۱۱ موزه با فاصله‌های نزدیک به هم هستند و محوریت اصلی این فرهنگ غنی را تشکیل می‌دهند.

موزه «پُست و ارتباطات»

موزه پُست و ارتباطات، تاریخ جذاب و پر فراز و نشیب روش‌های ارتباطی قرن‌های اخیر را به نمایش می‌گذارد. در نمایشگاه دائمی «تاریخچه رسانه‌ها»، همه‌چیز از کتیبه‌های سفالی بابل گرفته تا تلگراف‌های اصلی تایتانیک و تحولات اخیر رسانه‌ای، به‌گونه‌ای ساده و قابل‌فهم برای بازدیدکنندگان شرح داده می‌شود. این موزه به زیبایی گذشته و حال را به هم پیوند زده و طیف گسترده‌ای از شیوه‌های اطلاع‌رسانی، نظیر ارتباطات در جنگ جهانی دوم و اشتباهات رسانه‌ای مدرن را به تصویر می‌کشد. ساختمان موزه ترکیبی از سنت و مدرنیته است که ویلاها و  مجموعه‌های مدرن خیره‌کننده‌ای به لحاظ معماری دارد.

موزه‌ های شهر فرانکفورت

 

موزه هنری اشتادل

«اشتادل» (Städel) در سال ۱۸۱۵ میلادی بنا شده و قدیمی‌ترین موزه آلمان به شمار می‌آید. زیباترین آثار هنری اروپا از قرن ۱۴ تا کنون، در این موزه نگهداری می‌شوند. اشتادل بیش از ۷۰۰ سال از تاریخ هنر را پوشش داده و آثار بی‌نظیری از هنرمندان مشهور نظیر «کلود مونه» (Claude Monet)، «آلبرشت دورر» (Albrecht Dürer) و «پابلو پیکاسو» (Pablo Picasso) را به نمایش می‌گذارد. یکی از غرفه‌های موزه «دهه هشتاد» نام دارد که دربردارنده نقاشی‌های فیگوراتیو آلمان غربی از سال ۱۹۸۰ تا ۱۹۸۹ است. این غرفه با تمرکز ویژه روی آثار هنرمندانی ازجمله «وِرنِر بوتنر» (Werner Büttner) و «اینا بارفوس» (Ina Barfuss)، یادآور اهمیت تاریخی جنبش هنری دهه هشتاد است. دومین پنجشنبه هر ماه، به بحث‌های هنری اختصاص داده شده که در آن بازدیدکنندگان می‌توانند در فضایی کاملاً غیررسمی و دوستانه، به بحث و گفتگو پیرامون هنر بپردازند. سوغات  آلمان

 

موزه‌ های فرانکفورت

 

موزه فیلم آلمان

موزه فیلم آلمان واقع در شهر فرانکفورت، به منظور آشنایی بیشتر با ابزارآلات قدیمی و جدید مربوط به فیلم‌سازی احداث شد. این موزه ترکیبی از نمایشگاه‌های دائمی و موقت است و اغلب نمایش‌های ویژه‌ای را در سینمای اختصاصی خود به روی پرده می‌برد. «بصیرت سینمایی» نام یکی از این نمایشگاه‌های دائمی است که از بازدیدکنندگان دعوت می‌کند تا طرز کار و صحنه‌های سینمایی را با استفاده از اثرات نور و توهمات بینایی، مشاهده نمایند. نمایشگاه دیگری نیز تحت عنوان «تأثیر متقابل فیلم و بازی در ۱۵ سال گذشته» مشغول فعالیت بوده که هدف از برگزاری آن، معرفی بازی‌های کامپیوتری به عنوان سرمایه‌ای ارزشمند در فرهنگ قرن ۲۱ است.

[برای خرید بلیط هواپیما و هتل به صفحه اصلی دور و نزدیک مراجعه کنید.]

موزه هنرهای معاصر

موزه هنرهای مدرن و معاصر فرانکفورت شامل مجموعه آثار بیش از ۴۵۰۰ هنرمند ملی و بین‌المللی است و از این حیث یکی از تأثیرگذارترین موزه‌های آلمان به شمار می‌آید. آثار هنری مربوط به سال‌های بعد از ۱۹۶۰ بسیار باکیفیت، متنوع و منحصربه‌فرد بوده و سطح موزه را بالا برده‌اند. در نمایشگاه «MM1» افراد می‌توانند علاوه بر تابلوهای نقاشی، از عکس‌ها و فیلم‌های منتخب نیز بازدید نمایند. این موزه همچنین فهرستی آنلاین از هنرمندان و آثار شگفت‌انگیز آن‌ها تدارک دیده که اطلاعات بیشتری را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد.

 

موزه طبیعت سنکنبرگ در فرانکفورت

موزه «سنکنبرگ» (Senckenberg) یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های تاریخی طبیعی آلمان است که نه‌تنها مصنوعات تاریخی فوق‌العاده‌ای را در خود جای داده، بلکه در اکتشافات علمی مربوط به حوزه زیست‌شناسی، فسیل‌شناسی و زمین‌شناسی نیز مشارکت فعال و عمده‌ای دارد. این موزه روی موضوعات مختلفی ازجمله منظومه شمسی، تاریخ حیات روی کره زمین و تکامل انسان‌ها، جانوران و گیاهان متمرکز است. بخشی از نمایشگاه نیز به کشف دایناسورها و سایت میراث جهانی یونسکو به نام «مِسِل پیت» (Messel Pit) اختصاص داده شده که در موزه طبیعت سنکنبرگ با جزئیات دقیقی به نمایش درآمده‌اند.