شگفتی های آلمان
امتیاز ما

شاید بسیاری از شما آلمان را تنها به دلیل صنعت پیشرفته و خودروسازی آن بشناسید اما باید بدانید که گنجینه‌های طبیعی و تاریخی بسیاری در دل کشور آلمان نهفته است که دیدن آن‌ها حتی برای یک‌بار در طول زندگی خالی از فایده و ارزش نخواهد بود. در این مقاله می‌خواهیم قلعه‌های رویایی، جنگل‌ها و مناظر جذاب و صخره‌های پررمز و راز آلمان را به شما معرفی کنیم تا روی دیگری از زیبایی و جذابیت این کشور برای گردشگری را مشاهده کنید. در ادامه با مجله دور و نزدیک همراه باشید.

برگ التز

این قلعه قرون وسطایی از حدود ۱۰۰۰ سال پیش در میان صخره‌هایی به ارتفاع ۷۰ متر و جنگلی پوشیده از درختان کهنسال پابرجاست. یکی از شگفتی‌های این قلعه این است که حدود ۸۵۰ سال جنگ و آشوب را تاب آورده و همچنان با شکوه و عظمت در منطقه خودنمایی می‌کند. با بازدید از «برگ‌التز» به دوران مرموز شوالیه‌ها و قهرمانان نبرد سفر کنید.

سالفلدر فینگروتن

این غار خیال‌انگیز و رویایی پوشیده از «استالاکتیک»هایی به رنگ بژ، قهوه‌ای، قرمز و خاکستری است. در این غار آب‌های زیرزمینی و آبشارهای پنهانی وجود دارد که سنگ‌ها را طی میلیون سال تغییر داده‌اند. سوغات  آلمان

کرومالو

«راکوتزبروک» که به پل شیطان نیز معروف است در پارک «کرومالو» واقع شده است. این پل از بازالت ساخته شده و بر روی دریاچه‌ای به همین نام قرار گرفته است. در یک روز آفتابی انعکاس پل بر روی آب یک دایره کامل را به وجود می‌آورد و این بسیار شگفت‌انگیز است.

قلعه شوورین

ساخت و گسترش این قلعه چیزی حدود ۱۰۰۰ سال به طول انجامیده است. بنای قلعه با الهام از معماری فرانسه در عصر رنسانس ساخته شده است. این قلعه با پارک‌ها و فضای سبز زیبا و بسیاری احاطه شده است. محلی‌ها بر این باورند که سیندرلا در این قلعه با شاهزاده رویاهایش آشنا شده است.

ایبزه

آب‌های شفاف و فیروزه‌ای رنگ ظاهری خاص به این منطقه بخشیده است. درست در زیر پای کوهستان مرتفع آلپ در آلمان «ایبزه» واقع شده است که گردشگران می‌توانند در آن به قایق سواری و تماشای منظره زیبایی کوهستان در کنار جنگل بپردازند. همچنین مسیر پیاده‌روی دایره‌ای شکل در اطراف دریاچه نیز از ویژگی‌هایی است که «ایبزه» را به جاذبه‌ای توریستی در آلمان تبدیل کرده است.

اسپریوالد

این منطقه در میانه راه «برلین» و «درسدن» قرار گرفته است. شاخه‌های منشعب از رودخانه «اسپری» طبیعت این ناحیه را به مکانی دل‌انگیز و سر سبز برای گردش و تفریح تبدیل کرده است.